OPI MUSEOSSA -VIIKKO

Koululaisten ja opiskelijoiden Mennään museoon -viikko muuttuu vuonna 2018 Opi museossa -viikoksi ja se järjestetään 2.–5.10.2018. Viikon sisällöissä ja viestinnässä nostetaan esille Euroopan kulttuuriperintövuotta.

Viime vuonna koululaisille ja opiskelijoille suunnattua ohjelmaa järjestettiin kymmenissä museoissa. Museoissa järjestettiin opastuksia ja työpajoja, joissa museota tarkasteltiin muun muassa mediakasvatuksen näkökulmasta. Useisiin museoihin oli koululaisille ja opiskelijoille vapaa pääsy.

Viikon ohjelmaa suunnitellessa kannattaa tutustua sivuun Vinkkejä Opi museossa -viikon viettoon. Sivusto päivitetään lähempänä ajankohtaa.

Opi museossa -viikolle ilmoittaudutaan Museot.fi-sivuston näyttelykalenterin päivitystunnuksilla samalla tavalla kuin Museoviikolle. Valitse kohta "uusi tapahtuma", täytä tiedot ja laita rasti kohtaan "Opi museossa". Jos olet unohtunut Näyttelykalenterin käyttäjätunnuksen tai salasanan, uudet tunnukset voi pyytää Eeva-Liisa Taivassalolta.

Twitter #opimuseossa

Museoiden ohjelmat päivittyvät Opi museossa -tapahtumakalenteriin, joka julkaistaan tällä sivulla.

Lisätietoja: projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo,
puh. 0444 300 703,
eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi

• OPI MUSEOSSA -VIIKKO

Koululaisten ja opiskelijoiden oman opi museossa -viikon tarkoitus on tiivistää museoiden ja koulujen yhteistyötä sekä tuoda esiin museoita useaan oppiaineeseen sopivana avoimena oppimisympäristönä. Lisäksi viikon aikana tehostetaan tiedotusta museoiden tarjoamista erityisesti kouluille ja oppilaitokselle suunnatuista palveluista keväisen luokkaretkikauden ulkopuolella.

Tapahtumaa vietettiin ensimmäisen kerran vuonna 2009 osana opetus- ja kulttuuriministeriön 200-vuotisjuhlaa.

Vuonna 2018 viikon viestinnässä painottuu Euroopan kulttuuriperintövuosi.