Museoliitto

2.9.2019

Opi museossa -viikko kuukauden päästä

Opi museossa -viikko järjestetään kymmenettä kertaa lokakuun alussa 1.–4.10. Koululaisten ja opiskelijoiden oman teemaviikon puitteissa voi järjestää monenlaista ohjelmaa lapsille ja nuorille tai esimerkiksi jalkautua kouluihin. Tänä vuonna viikon vietossa painotetaan museoiden tekemää ilmastonmuutokseen liittyvää työtä ja ohjelmaa erityisesti kasvatuksen näkökulmasta.

Esimerkiksi Tekniikan museo järjestää viikolla kaksi livelähetystä ilmastonmuutokseen liittyvistä teemoista aiheilla Ilmastontutkimuksen tekniikkaa ja Kiertotalous ja ilmastonmuutos. Noin 15 minuutin mittaiset livelähetykset on suunniteltu johdantoteemoiksi koulujen opetukseen. Molempiin teemoihin on saatavilla jatkotehtävä, jota voi hyödyntää opetuksessa. Lähetysten seuraaminen on maksutonta.

Ilmoittautuminen Opi museossa -viikolle

Opi museossa -viikolle ilmoittaudutaan Museot.fi-sivuston näyttelykalenterin päivitystunnuksilla samalla tavalla kuin Museoviikolle. Valitse kohta ’uusi tapahtuma’, täytä tiedot ja laita rasti kohtaan ’Opi museossa’. Jos olet unohtanut Näyttelykalenterin käyttäjätunnuksen tai salasanan, uudet tunnukset voi pyytää Eeva-Liisa Taivassalolta.

Museoiden ohjelmat päivittyvät suoraan Opi museossa -tapahtumakalenteriin

Ilmoita tapahtumat 23.9. mennessä

Museoliitto tiedottaa medialle Opi museossa -viikon tapahtumista noin viikkoa ennen tapahtuman alkua. Kannattaa siis ilmoittaa tapahtumat kalenteriin 23.9.2019 mennessä. Nostamme tapahtumia myös sosiaalisessa mediassa. Muista myös #opimuseossa

Julisteet ja bannerit 2019

Opi museossa -viikon julisteet ja bannerit voi ladata ja tulostaa Museoliiton kampanjasivulta.

Suomen museoliitto
projektisuunnittelija Eeva-Liisa Taivassalo
eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi

Voisit olla myös kiinnostunut näistä