MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Tarinat peliin

Suomen museoliitto toteuttaa hankkeen nimeltään Tarinat peliin – toimintamalli museosisältöjen tarinallistamiseen, tuotteistamiseen ja yhteistyöhön. Yhteistyökumppanina hankkeessa on  Kajaanin ammattikorkeakoulu, joka tuo hankkeeseen pelialan osaamista. Hanke kestää vuoden 2018 loppuun saakka, ja sitä rahoitetaan Hämeen ELY-keskuksen myöntämänä Luovaa osaamista -ESR-ohjelmasta.

8.9.2017
Tarinat peliin -hankkeen kyselyn vastausaikaa jatkettu!
Mikäli et ehtinyt vastata kyselyyn kesän aikana, nyt vastaamiseen on uusi mahdollisuus. Kyselyssä kartoitetaan museoiden kokemuksia peliprojekteista sekä virtuaalisen todellisuuden ja mallinnusteknologian hyödyntämisestä osana museotyötä. Voit vastata kyselyyn täällä.

23.6.2017
Tarinat peliin -hankkeen aloitusseminaari ja hyötypelityöpaja 28.9.2017 – ilmoittautuminen on avattu!

Tarinat peliin -hankkeen ensimmäinen koulutustilaisuus on yhdistelmä seminaaria ja työpajaa. Aamupäivän seminaariosuuden aikana esitellään Tarinat peliin -hankkeen tavoitteita ja tulevia toimenpiteitä sekä kuullaan Kajaanin ammattikorkeakoulun asiantuntijoiden hyötypelien perusteita ja virtuaalipelien maailmaa avaavat esitelmät.

Iltapäivällä syvennytään hyötypeleihin käytännön kautta. Lue lisää

Katso vanhemmat uutiset arkistosta.

Sosiaalinen media

Tarinat peliin -hanke löytyy myös Facebookista. Sosiaalisessa mediassa viestiessä kannattaa käyttää hashtagia #tarinatpeliin. Hankkeesta tullaan kirjoittamaan lisäksi Suomen museoliiton P.S.-blogissa, joten seuraathan blogiakin.

Projektikoordinaattori, koulutussuunnittelija
Pauliina Kinanen