Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Tarinat peliin

Suomen museoliitto toteuttaa hankkeen nimeltään Tarinat peliin – toimintamalli museosisältöjen tarinallistamiseen, tuotteistamiseen ja yhteistyöhön. Yhteistyökumppanina hankkeessa on  Kajaanin ammattikorkeakoulu, joka tuo hankkeeseen pelialan osaamista. Hanke kestää vuoden 2018 loppuun saakka, ja sen rahoitus tulee Luovaa osaamista -ESR-ohjelmasta. Rahoituksen on myöntänyt Hämeen ELY-keskus.

Tulevat tapahtumat

7.–8.11.2018 Museo Game Jam
Vihdoinkin! Suomen ensimmäinen täysin museoihin keskittyvä game jam on täällä. Marraskuussa museoammattilaiset ja pelintekijät pääsevät tekemään pelejä yhdessä Vapriikissa. Museoammattilaisille suunnattu tietopaketti tapahtumasta löytyy täältä.

12.12.2018 Hankkeen päätösseminaari
Save the date! Joulukuussa järjestettävä Tarinat peliin -hankkeen päätösseminaari kokoaa yhteen hankkeen tuloksia ja vie kohti tulevaa. Täältä tapahtuman sivulle.

Uutisia

11.10.2018
Lokakuun kuukausikirjeemme on julkaistu
Syyskuun aikana kaikkia hankkeen pilottipelejä päästiin testaamaan. Lue täältä syksyiset kuulumisemme.

10.10.2018
Museo Game Jamin ilmoittautuminen on avattu
Nyt kaikki ilmoittautumaan! Museo Game Jam kokoaa museoalan ja pelialan osaajat Vapriikkiin 7.–8.11. Ilmoittaudu täällä.

8.10.2018
Painajaispeiton tarina blogissa
Kuinka vr-pelejä oikein tehdään? Kajaanin ammattikorkeakoulun hyötypelikehitystiimin vetäjä Kyösti Koskela vastaa kysymykseen esittelemällä prosessin, jonka tuloksena syntyi yksi Tarinat peliin -hankkeen pilottipeleistä. Lue lisää

1.10.2018
Muistathan vastata kyselyihimme 31.10. mennessä!
Tarinat peliin selvittää kahdella kyselyllä museoiden ja pelialan yritysten kiinnostusta yhteistyötä kohtaan.

Kysely pelialalle täällä.
Kysely museoille täällä.

Katso vanhemmat uutiset arkistosta.

Hankkeen esittelyvideo

Sosiaalinen media

Tarinat peliin -hanke löytyy myös Facebookista. Sosiaalisessa mediassa viestiessä kannattaa käyttää hashtagia #tarinatpeliin. Hankkeesta kirjoitetaan lisäksi Suomen museoliiton P.S.-blogissa, joten seuraathan blogiakin.

Projektipäällikkö, koulutussuunnittelija
Pauliina Kinanen