Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Tarinat peliin

Suomen museoliitto toteuttaa hankkeen nimeltään Tarinat peliin – toimintamalli museosisältöjen tarinallistamiseen, tuotteistamiseen ja yhteistyöhön. Yhteistyökumppanina hankkeessa on  Kajaanin ammattikorkeakoulu, joka tuo hankkeeseen pelialan osaamista. Hanke kestää vuoden 2018 loppuun saakka, ja sen rahoitus tulee Luovaa osaamista -ESR-ohjelmasta Hämeen ELY-keskuksen myöntämänä.

Hankkeen esittelyvideo

8.8.2018
Elokuun kuukausikirjeemme on julkaistu
Lue tästä, kuinka peliprojektimme etenivät kesän aikana. Mukana tietoa myös game jameista tulevaa Museo Game Jamia ajatellen.

3.8.2018
Pelejä museoväelle
Hankkeen blogisarja jatkuu! Kuinka museoille tyypillisiä tietosisältöjä on hyödynnetty peleissä? Tällä kerralla hankesuunnittelija Tanja Salonen esittelee joukon pelejä, joista museot voivat inspiroitua. Lue lisää

18.7.2018
Kevyt kesäblogi hankkeen blogisarjaan
Koska Tarinat peliin -hanke työllistää ihmisiä erilaisista taustoista, on heidät esiteltävä jossakin vaiheessa. Ja mikä sopisikaan paremmin kuin esittely peliteemalla? Lue lisää hankkeen työntekijöiden pelimieltymyksistä ja -historiasta täältä.

Katso vanhemmat uutiset arkistosta.

Sosiaalinen media

Tarinat peliin -hanke löytyy myös Facebookista. Sosiaalisessa mediassa viestiessä kannattaa käyttää hashtagia #tarinatpeliin. Hankkeesta kirjoitetaan lisäksi Suomen museoliiton P.S.-blogissa, joten seuraathan blogiakin.

Projektipäällikkö, koulutussuunnittelija
Pauliina Kinanen