Hae sivustolta
KOULUTUS

Liiketoiminnan ammattitutkinto 2020

Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala

Haluatko oppia myynnistä, markkinoinnista, taloudesta ja liiketoiminnasta? Museoalalle suunnitellussa koulutuksessa tavoitteena on kehittää alan ammattilaisten liiketoiminnan ja talouden ymmärrystä sekä tarjota uudenlaista näkemystä myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien hoitamiseen. Koulutus kehittää suoraan museon toimintaa.

Koulutus sopii museoalalla myynnin, myynnin tuen, markkinoinnin tai asiakkuuksien parissa toimiville.

Liiketoiminnan ammattitutkinto on työelämässä arvostettu, Opetushallituksen virallinen, näyttötutkinto. Siinä osaaminen näytetään omalla työpaikalla. Koulutus suoritetaan oppisopimuksella oman työn ohessa.

Sisältö ja aikataulu

Tutkinnossa voit painottaa sitä osaamista ja niitä työtehtäviä, jotka ovat sinulle tärkeitä. Teet yhdessä Stadin ao:n ja Markkinointiinstituutin asiantuntijan kanssa henkilökohtaisen suunnitelman opinnoistasi ja tutkinnon suorittamisesta.

Verrattuna merkonomiin ammattitutkinnon suorittaminen tapahtuu ajallisesti hieman nopeammassa ajassa. Sisällöissä päästään pureutumaan kaikissa koulutuspäivissä vieläkin enemmän ja syvällisemmin asiakaspalveluun, myyntiin, markkinointiin ja asiakkuuksiin verrattuna perustutkintoon. Ammattitutkintoa suorittamaan lähtevällä saa olla myös jo aikaisemmin merkonomin tutkinto suoritettuna.

Koulutus kestää noin vuoden. Siihen sisältyy kahdeksan lähipäivää ja etätehtäviä. Lisäksi opiskelet omaa työtäsi tehden. Työssä oppiminen on iso osa kehitystäsi itsenäisten verkko-opintojen ohella. Koulutuksen aikana suoritetaan liiketoiminnan ammattitutkinto. Koulutukseen sisältyvien harjoitusten ja tehtävien aiheet poimit omasta työstäsi museossa.

Koulutus alkaa verkkotehtävillä ja ensimmäiset yhteiset koulutuspäivät ovat siirtyneet helmikuusta maaliskuun loppupuolelle. Koulutuspäivät järjestetään Rastor-instituutin (aik. Markkinointi-instituutti) tiloissa Espoon Tapiolassa Revontulentie 7, 02100 Espoo.

Oppisopimuskoulutus

Liiketoiminnan ammattitutkinto on Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto, jossa tutkinnon suorittaminen ja koulutus henkilökohtaistetaan juuri sinulle sopivaksi sen perusteella, mitä jo osaat ja mitkä ovat tavoitteesi.

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena, joten työskentelyä tulee olla vähintään 25 tuntia viikoittain. Osallistujan työsopimuksen tulee olla voimassa oppisopimuksen ajan eli ainakin v. 2020 loppuun asti.

Tutkinnon suoritettuasi voit hakea ammattitutkintostipendiä, joka on noin 400 euroa verotonta tuloa: www.tyollisyysrahasto.fi

Ilmoittaudu, paikkoja rajoitetusti

Hakeudu koulutukseen osoitteessa viimeistään 8.3.2020:
Painamalla ’Syötä tietosi uutta oppisopimusta varten’ pääset täyttämään tietoja. Käyttäjätunnusta ei siis tarvita.

1. Valitse ’Tavallinen/Virkamies’ ja paina ’Jatka’.
  2. Valitse tietojen vastaanottajaksi ’Virpi Heinonen, koulutustarkastaja’.
  3. Täytä kaikki pyydetyt tiedot huolellisesti, sillä tietosi siirtyvät suoraan oppisopimusjärjestelmään.

Saana Markkola, Rastor-instituutti (aik. Markkinointi-instituutti)
saana.markkola@rastorinst.fi, p. 050 590 5603

Kaisa Tolppanen, Rastor-instituutti (aik. Markkinointi-instituutti)
kaisa.tolppanen@rastorinst.fi, p. 050 579 1007