Hae sivustolta
MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Tarinat peliin -hankkeen kuukausikirje 12/2018

Hankkeen pilottimuseoiden peliprojektien tilanne marraskuun jälkeen

Kaikki hankkeen pilottipelit ovat valmistuneet määräajassa. Pääset tutustumaan peleihin tarkemmin täällä.

Raatihuoneen Time Janitor / Kainuun Museo

Turkansaaren Kirkko / Turkansaaren ulkomuseo

ESKO / Tekniikan Museo

Painajaisista paksu peite, Evakot / Kajaanin Taidemuseo

Museot pelissä -tapahtuman tallenne katsottavissa

Tarinat peliin -hankkeen päätösseminaari Museot pelissä – Museums at Play järjestettiin 12.12.2018 Helsingissä. Nyt tapahtuman puheenvuorot ja paneelit pääsee katsomaan täällä.

Pelittääkö sinulla? -nettitesti on julkaistu

Museoammattilaiselle pelit ja peliala eivät välttämättä ole kovin tuttuja, mutta jos museon ja pelien tai pelillisyyden yhdistäminen kiinnostaa, silloin alaan on hyvä tutustua. Tarinat peliin -hanke vastasi tarpeeseen tuottamalla nettitestin, jossa museoammattilainen pääsee tutustumaan pelien tekemisen prosessiin ja pelialaan kevyesti ja hauskasti. Testi tarjoaa myös linkkejä inspiroivaan lisämateriaaliin.

Testaa siis sinäkin, millainen pelittäjä olet: https://www.museoliitto.fi/pelittaakosinulla, ja jaa tuloksesi Facebookissa ja Twitterissä!

Painajaisista paksu peite kilpaili Palermossa

Seitsemäs hyötypelikehitykseen keskittynyt Serious game gala -konferenssi järjestettiin 5.–7.12 Italian Palermossa. Tarinat peliin -hanke osallistui konferenssin hyötypelikilpailuun Kajaanin taidemuseolle tuotetulla Painajaisista paksu peite -pelillään. Lue lisää

Hankkeen toimenpiteet jatkoaikana vuonna 2019

Hanke jatkaa toimintaansa huhtikuun loppuun 2019 saakka. Tänä aikana pilottipelit julkaistaan Steam-pelialustalla, hankkeen tulokset kootaan yhteen ja blogikirjoituksista koostetaan verkkojulkaisu. Lisäksi pelialalle suunnattu Kulttuuriperinnöstä potkua peliin -verkkokurssi avautuu opiskeltavaksi Museoliiton Moodle-oppimisympäristössä.

Seuraa hanketta myös Facebookissa.