MUSEOIDEN KEHITTÄMINEN

Ohjeet raportointiin

Suomen museoliitto toimittaa tammikuussa 2023 Kuvastolle raportin niistä teoksista, jotka museot ovat vuonna 2022 sopimuksen perusteella julkaisseet verkossa. Tämän raportin perusteella Kuvasto tilittää korvaukset taiteilijoille alkuvuodesta 2023.

Jotta Museoliitto voi koostaa teosraportin, sopimukseen liittyneiden museoiden raportoida Museoliitolle kaikista kokoelmissaan olevista teoksista, jotka on vuonna 2022 sopimuksen perusteella julkaistu verkossa.

Sopimusmuseoita pyydetään raportoimaan teostiedot perjantaihin 13.1.2023 klo 16 mennessäMyöhästyneitä raportointeja ei voida ottaa huomioon.

RAPORTOINTIOHJEISTUS

Museoita pyydetään raportoimaan museonsa hallinnoimat ja verkossa vuonna 2022 olleet suomalaisten taiteilijoiden tekijänoikeudenalaiset teokset Museoliiton raportointijärjestelmässä tai MuseumPlus-järjestelmässä. Tunnukset Museoliiton raportointijärjestelmään saa tarvittaessa pyytämällä niitä sähköpostitse osoitteesta museoliitto(a)museoliitto.fi

Ohjeet raportointiin Museoliiton raportointityökalussa.

Ohjeet raportointiin MuseumPlus-järjestelmässä.

Tarvitsetko lisäohjeita raportointiin? Lue ensin usein kysytyt kysymykset ja ole tarvittaessa yhteydessä museoliitto(a)museoliitto.fi.