4.9.2024
Museon asiakaspalvelun turvallisuus 8.10.2024 Vapriikissa
Museon asiakaspalvelijoilla on keskeinen rooli museon toiminnan ja asiakkaiden kokemuksen kannalta. He ovat usein ensimmäinen kontakti asiakkaan ja museon välillä, ja heidän toimintansa heijastaa museon arvoja ja ammattimaisuutta. Asiakaspalvelijoiden turvallisuus on ratkaisevan tärkeää, koska se vaikuttaa suoraan sekä heidän omaan hyvinvointiinsa että museon yleiseen toimintaan ja turvallisuuteen.
Museokaupassa. Kuva Roni Rekomaa
Aika
8.10.2024 klo 10–16
Koulutuksen muoto
Lähikoulutus Vapriikissa
Hinta
Jäsenet, normaalihinta 300€. Ei jäsenet, normaalihinta, 400€
Museon asiakaspalvelun turvallisuus -koulutus tarjoaa kattavan perehdytyksen turvallisuuden ylläpitämiseen museoympäristössä. Tämä koulutus on suunnattu museon asiakaspalvelijoille, asiakaspalvelupäälliköille ja asiakaspalvelijoiden esihenkilöille. Koulutuksen aikana käsitellään asiakaspalvelun turvallisuutta yleisesti, tutustutaan organisaation tarpeellisiin ohjeistuksiin ja lainsäädäntöön, sekä perehdytään pelastus- ja turvallisuussuunnitelmiin. Lisäksi koulutuksessa käsitellään haastavia asiakas- ja vuorovaikutustilanteita sekä toimintatapoja erityis- ja hätätilanteissa.
Koulutus antaa myös konkreettisia työkaluja ja ohjeita työntekijän toimivaltuuksista, mikä lisää osallistujien valmiuksia toimia tehokkaasti ja turvallisesti erilaisissa tilanteissa. Koulutuksen tavoitteena on varmistaa, että museon asiakaspalveluhenkilöstö osaa toimia turvallisesti ja ammattimaisesti, tarjoten samalla asiakkaille parhaan mahdollisen palvelukokemuksen.
Koulutuksessa opitaan tunnistamaan asiakaspalvelutilanteiden turvallisuusriskit ja toimimaan ennaltaehkäisevästi. Koulutus tuo itsevarmuutta ja valmiuksia toimia haastavissa uhka- ja poikkeustilanteissa. Turvallinen työympäristö ja turvallisuusasioiden hallinta lisäävät myös työhyvinvointia.
Kouluttajana toimii Jukka Mertaniemi Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksesta. Jukka on toiminut turvallisuusalan tehtävissä 20 vuotta ja 15 vuotta turvallisuusalan kouluttajana TAKK:ssa. Jukka toimii myös projektipäällikkönä oppilaitosturvallisuutta kehittävässä Turvallinen oppimisympäristö -hankkeessa.
Käsiteltävät teemat ja aikataulu
10.00 Tervetuloa koulutukseen
10.15 Asiakaspalvelun turvallisuus yleisesti: Millaisia ohjeistuksia organisaatiolla tulee olla (lainsäädäntö, pelastus- ja turvallisuussuunnitelmat)
12.15-13.00 Lounastauko
13.00 Haastavat asiakas- ja vuorovaikutustilanteet
14.30 Iltapäiväkahvi ja -tee
15.00 Toiminta erityis- ja hätätilanteissa, työntekijän toimivaltuudet
16.00 Koulutus päättyy
Osallistumismaksut (hintoihin lisätään alv 25,5%)
Jäsenet, early bird 250€ (3.9.2024 saakka)
Ei jäsen, early bird, 350€ (3.9.2024 saakka)
Jäsenet, normaalihinta 300€
Ei jäsenet, normaalihinta, 400€
Viimeinen ilmoittautumispäivä on 30.9.2024.
Lisätietoja:
Pauliina Kinanen
pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi
p. 040 354 2205