Museoliitto

1.2.2024

Amanuenssi

Vaasan kaupungin museot hakee amanuenssia (luonnontieteellinen kokoelma) vakituiseen toimeen.

Hakuaika

26.2.2024 klo 15 mennessä

Sijainti

Vaasa

Työnantaja

Vaasan kaupungin museot

Työsuhteen muoto

Vakituinen

Vaasan kaupungin museoihin kuuluvat Kuntsin modernin taiteen museo, Pohjanmaan museo, Tikanojan taidekoti ja Vanhan Vaasan museo. Vaasan kaupungin museoiden toimialat ovat kulttuurihistoria, kuvataide ja luonnontiede. Museot toimivat Pohjanmaan aluevastuumuseona.

Etsimme amanuenssia vastaamaan Pohjanmaan museon luonnontieteellisistä kokoelmista. Amanuenssin tehtävä on suunnitella, toteuttaa ja kehittää kokoelma- ja näyttelytoimintaa luonnontieteellisten kokoelmien ja niitä esittelevän Terranova-näyttelyn osalta. Hän tuottaa mm. verkkosisältöjä ja yleisötapahtumia yhteistyössä muun museon henkilökunnan kanssa.

Tehtävään vaaditaan luonnontieteellisen alan ylempi korkeakoulututkinto, pääaineena esimerkiksi biologia, ekologia eläin- tai kasvitiede tai vastaava. Geologian opinnot ovat eduksi tehtävän hoidossa.

Edellytämme erinomaista toisen kotimaisen kielen kirjallista ja suullista taitoa, sekä kykyä toimia myös toisella kotimaisella kielellä.

Toivomme hakijoilta hyviä lajintuntemustietoja sekä kokemusta näyttelytyöstä ja luonnontieteellisten kokoelmien parissa työskentelystä. Kokemus museo- ja yleisötyöstä sekä kokoelmatietokantojen käytöstä lasketaan eduksi. Tehtävän hoidossa ovat hyödyksi tiimityötaidot sekä kiinnostus toiminnan kehittämiseen.

Tarjoamme etuja kaupungin palveluihin, työsuhdepyöräedun sekä e-passin kulttuuri-, liikunta ja hyvinvointiedun.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Tehtävään valitun on ennen työn alkamista esitettävä lääkärinlausunto terveydentilastaan (T-todistus).

Haastattelut pidetään viikoilla 9-10.

Haastatteluun kutsutut ottavat mukaansa alkuperäiset tutkinto- ja työtodistukset.