Museoliitto

2.5.2024

Maalaustaiteen konservaattori

Haemme Serlachiukselle konservaattoria määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 15.7.2024–31.03.2026. Konservaattori työskentelee työparinsa kanssa sekä Serlachiuksen taidekokoelmien että vaihtuvien nykytaidenäyttelyiden parissa.

Hakuaika

29.4.–1.6.2024

Sijainti

Mänttä-Vilppula

Työnantaja

Gösta Serlachiuksen taidesäätiö

Työsuhteen muoto

Museoalan TES / palkkatoive

Palkka

Museoalan TES / palkkatoive

Kokoelmatyöhön kuuluu teosten konservointia, ennaltaehkäisevää konservointia ja teoslainoihin liittyviä toimenpiteitä kuriirimatkoineen. Näyttelypuolen työt sisältävät teosten kuntotarkastuksia ja niiden kunnon seurantaa näyttelyn aikana sekä riskien arviointia näyttelyprojektien suunnitteluvaiheessa ja ripustuksen aikana.

Konservaattori työskentelee tiiviissä yhteistyössä kokoelmatiimin, kiinteistöhallinnan ja näyttelyiden tuotantotiimin kanssa. Arvostamme kiinnostusta monipuoliseen työnkuvaan, hyviä tiimityön taitoja, oma-aloitteisuutta sekä englannin kielen taitoa. Edellytämme hakijalta AMK-tutkintoa tai vastaavaa pätevyyttä.

Työpaikan osoite on Joenniementie 47, 35800 Mänttä

Hakemukset palkkatoiveineen sähköpostitse 1.6.2024 mennessä.

Vuorineuvos Gösta Serlachius perusti vuonna 1933 nimeään kantavan taidesäätiön säilyttämään, esittelemään ja kartuttamaan keräämäänsä taidekokoelmaa. Tänä päivänä kokoelma sisältää yli 10 000 teosta ja on yksi Suomen sekä Pohjoismaiden merkittävimmistä yksityisistä taidekokoelmista. Taidesäätiö ylläpitää Serlachius-museokokonaisuutta sekä taiteilijaresidenssiä Mäntässä. Serlachiuksella työskentelee noin viisikymmentä museo- ja muiden alojen ammattilaista.

Laura Kuurne
laura.kuurne@serlachius.fi