Museoliitto

Määräaikainen

Palkka

1600 € / kk

Nelimarkka-museo etsii kulttuurialan (esim. museologia, nykykulttuurin tutkimus, taidehistoria, arkistohallinta jne.) henkilöä tai opiskelijaa osallistumaan apurahalla rahoitettuun projektiin, jonka tavoitteena on Nelimarkka-museon arkiston organisointi; puhdistaminen, järjestäminen ja luettelointityöt sekä tärkeimpien aineistojen siirtäminen digitaaliseen muotoon. Työ kestää 3 kuukautta, palkka on noin 1600 /kk . Työn aikainen asunto järjestyy taitelijaresidenssistä. Työ alkaa sopimuksen mukaan.

Nelimarkka-museon arkistossa säilytetään taiteilija Eero Nelimarkan dokumentoitua aineistoa sekä päivittäisessä museotyössä karttuvia asiakirjoja. Näitä ovat esim. vuosittaiset toimintakertomukset, näyttelytiedot, tilastoinnit, tutkimukset, valokuvat, aineistoa residensseistä ja museon historiasta, Alvar Aalto- aineisto, lehtileikkeet jne. Arkisto on museon tutkimus- ja näyttelytyön peruskivi. Hyvin organisoitu ja toimiva arkisto on hyödyllinen luovaan työhön ja suuri apu tutkijoille. Selkeä arkistointisysteemi tällä hetkellä Nelimarkka-museosta puuttuu.

Lisätiedot ja tiedustelut:

Museoamanuenssi Olga Sipola