Museoliitto

6.2.2024

Museoassistentti (2)

Salon historiallinen museo hakee yleisötyöhön kahta määräaikaista museoassistenttia ajalle 1.5.-30.9.2024.

Hakuaika

23.2.2024 klo 12.00 mennessä

Sijainti

Salo

Työnantaja

Salon historiallinen museo

Työsuhteen muoto

Määräaikainen

Salon historiallinen museo vastaa Salon alueen aineellisen kulttuuriperinnön tallentamisesta, tutkimisesta ja näytteille asettamisesta. Museokohteita on laajalla alueella kahdeksan.

Haemme nyt yleisötyöhön kahta määräaikaista MUSEOASSISTENTTIA ajalle 1.5.-30.9.2024

Museoassistentit sijoittuvat Perniön museoon sekä Meritalon museoon. Perniön kirkonkylässä sijaitseva Perniön museo on avattu 1930-luvulla ja uudistettu täysin vuonna 2021. Meritalon museossa, entisessä koulurakennuksessa, on esillä tunnelmallinen koululuokka ja opettajaperheen asunto 1900-luvun alusta. Museon puutarha on ennallistettu vuosina 2019-2020. Museo sijaitsee Salon keskustassa Moision kaupunginosassa. Lisätietoa kohteista löydät osoitteesta www.salomus.fi<http://www.salomus.fi>

Molemmissa kohteissa museoassistentin tehtäviin kuuluu toukokuussa koululaisopastukset, kesäkaudella näyttelyvalvonta, kohteessa opastaminen ja muu asiakaspalvelu, hiljaisempana aikana kokoelmatyö sekä kevyet piha-alueen viihtyisänä pitämiseen liittyvät työt.

Kelpoisuusvaatimuksena tehtävään on opinnot tai tutkinto museoaineista tai vastaava työkokemus. Odotamme sinulta itsenäistä ja vastuullista työotetta sekä asiakasystävällisyyttä. Arvostamme hyvää suomen kielen taitoa ja muuta kielitaitoa sekä iloista ja reipasta asennetta. Mainitsethan hakemuksessa, kumpaan museoon olet hakemassa museoassistentiksi.

Työn peruspalkka on 2319,13 e/kk. Palkka maksetaan kunnallisen virkaehtosopimuksen mukaan ja työaika on 36,25 h/viikko. Työ sisältää säännöllistä viikonlopputyötä, jolloin viikkovapaat ovat arkisin. Lisätietoja tehtävistä antaa amanuenssi Anna Väänänen (anna.vaananen@salo.fi, p. 044 778 4883).

Olemme luotettava ja vakaa työnantaja. Meille henkilöstön hyvinvointi on sydämen asia. Mielenkiintoisen työn lisäksi tarjoamme työntekijöillemme henkilöstöetuja, jotka tukevat kokonaisvaltaista hyvinvointia ja jaksamista.

Etuina tarjoamme muun muassa: – koulutusmahdollisuuksia – tyky-rahaa Smartumin kautta – maksuttomia ohjattuja liikuntaryhmiä – ruokailun edulliseen henkilökuntahintaan

Koulutusmyönteisenä työnantajana tarjoamme monipuolisia mahdollisuuksia oman osaamisen kehittämiseen. Työyhteisömme ovat monimuotoisia, kannustavia ja vastaanottavia. Panostamme hyvään johtajuuteen. Olemme savuton työnantaja.

Työsuhteeseen valitun tulee esittää todistuksen terveydentilastaan 30 päivän kuluessa työn aloittamisesta.

Työhakemukset toivotaan ensisijaisesti Kuntarekry-järjestelmän kautta. Mahdollinen paperihakemus lähetetään osoitteeseen Salon kaupunki / kirjaamo, PL 77, 24101 SALO. Kuoreen merkintä Hakemus / Museoassistentti Perniö / Meritalo. Myös paperihakemukset tallennetaan Kuntarekry- järjestelmään. Hakemuksia ei palauteta.

Hakuaika päättyy 23.2.2024 klo 12.00.