Museoliitto

6.5.2024

Museoassistentti (vuorotteluvapaan sijaisuus)

Etsimme joukkoomme museoassistenttia vuorotteluvapaan sijaiseksi ajalle 31.7.2024-26.1.2025. Museoassistentin tehtäviin kuuluu asiakaspalveluun, kokoelmatyöhön ja yleisötyöhön liittyvien tehtävien hoitamista. Kelpoisuusvaatimukset: soveltuva alempi korkeakoulututkinto.

Hakuaika

6.-22.5.2024

Sijainti

Espoon keskus

Työnantaja

Helinä Rautavaaran etnografisen museon säätiö

Työsuhteen muoto

Palkka

Helinä Rautavaaran museo on etnografinen ja henkilöhistoriallinen museo, jota pitää yllä yksityinen museosäätiö. Säätiön taustayhteisöjä ovat Espoon kaupunki, Helsingin yliopisto, Suomen museoliitto ja Suomen antropologinen seura. Museona haluamme lisätä globaalia ymmärrystä ja rakentaa kulttuurisesti ja sosiaalisesti kestävää Suomea ja oikeudenmukaista maailmaa.

Etsimme nyt joukkoomme museoassistenttia vuorotteluvapaan sijaiseksi ajalle 31.7.2024-26.1.2025.

Kelpoisuusvaatimukset: soveltuva alempi korkeakoulututkinto.

Tehtävän hoitaminen edellyttää hyvää suomen kielen taitoa ja osaamista englannista sekä ruotsista. Myös muu kielitaito on eduksi. Arvostamme kokemusta asiakaspalvelusta ja lasten/nuorten kanssa toimimisesta, huolellisuutta, hyviä vuorovaikutus- ja tiedonhallinnan taitoja sekä kiinnostusta kokoelmatyötä ja globaalikasvatusta kohtaan.

Valittavan henkilön tulee täyttää vuorotteluvapaan sijaiselta vaadittavat edellytykset vuorotteluvapaalain mukaisesti. Vuorotteluvapaan sijaiseksi palkattavan täytyy olla työttömänä yhdenjaksoisesti tai osissa vähintään 90 kalenteripäivää ennen sijaisuutta. Työttömyyden kesto lasketaan vuorotteluvapaan alkamista edeltäneiden 14 kuukauden ajalta.

Työttömyysehto ei koske alle 30-vuotiaita työttömiä työnhakijoita, joiden ammatti- tai korkeakoulututkinnon suorittamisesta on kulunut enintään vuosi. Yhden päivän työttömyys riittää myös, jos sijainen on vuorotteluvapaan alkaessa alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias. Vuorotteluvapaan sijaisuutta hakevan tulee itse tarkistaa kelpoisuutensa sijaisuuteen ottamalla yhteyttä omaan TE-toimistoon.

Helinä Rautavaaran museo sijaitsee Espoon keskuksessa osoitteessa Siltakatu 11.
Työaika: 37,5 h /viikko.
Tehtäväkohtainen palkka: Museoiden työehtosopimus: ammatilliset tehtävät. Peruspalkka 1832,30 €/kk. Lisäksi maksamme henkilökohtaista lisää kokemuksesta, koulutuksesta sekä muusta pätevyydestä.

Hakuaika päättyy 22.5.2023. Lähetäthän hakemuksesi osoitteeseen info@helinamuseo.fi Laita otsikkokenttään viesti: Vuorotteluvapaan sijaisuus

Kiinnostuitko? Voit kysyä lisää maanantaina 13.5. kello 14-16.30 tai perjantaina 17.5. kello 15-16/ Ilona Niinikangas, museonjohtaja, puh. 046 8511 815.

Ilona Niinikangas
ilona.niinikangas@helinamuseo.fi