30.11.2009

Aika päivittää näyttelykalenteri

Muistutamme jälleen museoita olemaan aktiivisia näyttelykalenterin päivittämisen suhteen.

Museot voivat päivittää näyttely- ja tapahtumatietonsa Museoliiton ylläpitämään kalenteriin museokohtaisella käyttäjätunnuksellaan. Samaan tunnukseen voidaan tarvittaessa liittää useampi museokohde.

Näyttelyiden ja tapahtumien tiedot on selailtavissa osoitteessa www.museot.fi/nayttelykalenteri. Tiedot siirtyvät automaattisesti myös Museoliiton yhteistyökumppaneiden Mix Median tapahtuma.tv- ja MEKin visitfinland.com-sivustoille. Näyttely- ja museotiedot tulevat myöhemmin siirtymään valikoidusti myös euromuse.netiin. Suosittelemme lämpimästi kuvan lisäämistä näyttelykalenteriin sisältökuvauksen lisäksi!

15. tammikuuta mennessä syötettyjen tietojen pohjalta tullaan jälleen kokoamaan Museoliiton verkkosivuille pdf-muotoinen kuukausittainen Museovuosi-kalenteri tulevista näyttelyistä ja tapahtumista. Lisäksi vuoden teemoista ja kiinnostavimmista näyttelyistä laaditaan kooste. Museovuodesta 2010 tiedotetaan medialle 22.1. Museoliiton laatimat kalenterit ovat suosittu ja käytetty työkalu kulttuuuritoimituksissa.

Vaikka koko vuoden yksityiskohtainen näyttelyohjelma ei olisikaan varmistunut, kannattaa alustavatkin tiedot syöttää kalenteriin. Tietoja voi tarkentaa, lisätä ja päivittää näyttelykalenterin verkkoversioon läpi vuoden.

Kysymyksiin näyttelykalenterista ja näyttelytiedotuksesta vastaa Museoliiton tiedottaja Janne Saavalainen.

Näyttelykalenteri museot.fi-sivustolla

Siirry palveluun