4.12.2018

Children in Museums -palkinto Singaporeen

EMA jakoi 17.11.2018 vuoden 2018 Children in Museums -palkinnon NEMOn vuosikokouksessa Maltan Vallettassa. Voittajaksi tuomaristo valitsi Singaporessa sijaitsevan kohteen The Keppel Centre for Art Education (National Gallery Singapore).

Keppel Centre on koulutuskeskus, joka on osa Singaporen kansallisgalleriaa. Tuomariston mukaan se on ilmaisine pääsymaksuineen ja ”lapset ensin” -mottoineen hyvä esimerkki kohteesta, joka tuo taiteen luonnolliseksi osaksi lasten elämää. Museon näyttelyt pohjaavat vahvasti omiin kokoelmiin ja rohkaisevat perheitä vierailemaan sekä keskuksessa että museossa.

Kilpailun finaalissa oli 12 kohdetta:

Museum of Australian Democracy at Old Parliament House, Manuka (ACT), Australia
Museums Victoria – Scienceworks, Melbourne, Australia
LEGO House, Billund, Tanska
Young Museum, Frankfurt am Main, Saksa
MUSE, Science Museum of Trento, Italia
EYE Film Museum, Amsterdam, Alankomaat
Children’s Book Museum, The Hague, Alankomaat
Railway Museum, Utrecht, Alankomaat
The Keppel Centre for Art Education, National Gallery Singapore
Museum of Puppetry, Ljubljana, Slovenia
Museum of Communication, Bern, Sveitsi
Winnie-the-Pooh Exhibition and Family Learning programme, Victoria & Albert Museum, London, Iso-Britannia

Kaikkiaan kilpailuun oli ilmoittautunut 35 museota.

Lisää palkinnosta EMA:n tiedotteessa. Vuoden 2019 palkintokilpailuun voi ilmoittautua 15.2.2019 saakka.