3.12.2012

Muistathan päivittää näyttelykalenterin!

Vuoden lähestyessä loppuaan muistutamme Museoliiton jäsenmuseoita päivittämään näyttelykalenterin (http://museot.fi/nayttelykalenteri) tiedot vuoden 2013 osalta joulukuun loppuun mennessä.

Päivityksiä on jo tehty runsaasti alkuvuoden osalta, mutta nyt haluaisimme kalenteriin ainakin alustavat tiedot kaikista vuoden 2013 aikana avautuvista näyttelyistä. Näistä tiedoista kootaan tiedotusvälineille suunnattu näyttelytiedotus sekä Museo-lehdessä julkaistavat näyttelytiedot.

Museoliitto on mukana Helsingissä järjestettävillä Matkamessuilla 17.-20.1.2013. Messuilla julkaistaan myös Näyttelykalenterin kännykällä käytettävä mobiiliversio. Mobiiliversiota ajatellen suosittelemme lämpimästi kuvien lisäämistä näyttelytietojen yhteyteen. Muistathan myös Näyttelykalenterin englanninkielisen version!

Vaikka koko vuoden yksityiskohtainen näyttelyohjelma ei olisikaan vielä varmistunut, kannattaa alustavatkin tiedot syöttää kalenteriin. Tietoja voi tarkentaa, lisätä ja päivittää näyttelykalenterin verkkoversioon läpi vuoden. Aika ajoin kannattaa myös tarkistaa museotietojen ajankohtaisuus. Museoiden perustiedot voi päivittää samoilla näyttelykalenteritunnuksilla.

Näyttely- ja tapahtumatietojen päivitystyökalu löytyy osoitteesta www.museot.fi/nayttelykalenteri/login

Näyttelykalenteri on Suomen museoliiton jäsenpalvelu ja avoin kaikille jäsenmuseoille. Näyttelykalenteri ja Museohaku ovat Museoliiton verkkosivujen suosituimmat osiot. Museoliiton kokoamaa aineistoa museoista ja niiden järjestämistä tapahtumista jaetaan myös ulkopuolisille tahoille, jolloin museot saavat entistä laajempaa näkyvyyttä.

Näyttelykalenteriin liittyviin kysymyksiin vastaa projektisuunnittelija Tuuli Rajavuori, p. 0444 300 704, tuuli.rajavuori(a)museoliitto.fi. Häneltä voi tarvittaessa kysyä unohtuneen käyttäjätunnuksen ja salasanan.