20.9.2012

Museo-lehti 3/2012: Mitä on museobusiness?

Museo-lehti 3/2012 on ilmestynyt. Syksyn ammattinumeron teema on Museobusiness. Mukana on myös Markkinapaikka-ilmoitusliite, jossa kohtaavat museoalan ammattilaiset ja alan palveluiden tarjoajat.

Museo-lehti 3/2012 tarkastelee museotaloutta ajankohtaisista näkökulmista. Museoiden talous on parhaillaan murroksessa. Julkisen sektorin näkyvissä oleva rahoituksen väheneminen edellyttää museoita uutta ajattelua sekä korvaavan rahoituksen hankkimiseksi että tulevaisuuden kasvun pohjaksi.

Yksityinen sektori ja liiketoimintatyyppinen toiminta näyttäytyy yhtenä mahdollisuutena, mutta onko museotoimintaa mahdollista ajatella busineksena. Jos on, niin miltä osin? Mitä meidän pitäisi tehdä eri tavalla? Mitä pitäisi ehdottomasti säilyttää? Ovatko museokaupat ratkaisu? Pitäisikö tavoitteena olla korkeammat pääsymaksut vai ilmainen sisäänpääsy?

Tutustu tarkemmin lehden sisältöön täällä.