Hae sivustolta
TIEDOTTEET
 

Kymmenet museojoukkueet heittäytyivät kokeilemaan uudenlaista verkkokampanjointia


Propagandaprojektin paras suoritus valitaan Facebook-äänestyksen perusteella.


Museojoukkueet eri puolilta Suomea heittäytyivät kokeilemaan uudenlaista verkkokampanjointia. Tuloksena on lähes 50 valmista kampanjaa, jotka ovat mukana Suomen museoliiton Propagandaprojektissa. Sen tarkoituksena on kannustaa museoita markkinoimaan sisältöjään uudella tavalla.

Joukkueisiin kuuluu viestinnän ammattilaisia, mutta myös rohkeita ensikertalaisia.

"Hyvät ideat ja iloinen mieli ovat olleet Propagandaprojektissa tärkeämpiä kuin kliinisen viimeistelty ison rahan suorittaminen", viestintäpäällikkö Seppo Honkanen naurahtaa. "Tuloksista näkee, että tekijöillä on ollut hauskaa!"

Paras propagandasuoritus valitaan Facebook-äänestyksen perusteella. Ehdokkaat ovat nähtävillä ja äänestys käynnissä osoitteessa Facebook.com/propagandaprojekti. Eniten tykkäyksiä joulukuun loppuun mennessä kerännyt suoritus voittaa Propagandaprojektin.

Ensimmäiset viisi palkintoa on ehditty jo jakaa. Maailman luotettavin Suomen poliisi arpoi kaikkien osallistuneiden joukkueiden kesken viisi Ipad-tablettia Poliisimuseon tiloissa Tampereella. Arpaonni suosi Forssan museota, Teatterimuseota, Työväenmuseo Werstasta, Serlachius-museota ja Sinebrychoffin taidemuseota.
 

Museoilla on pienet markkinointibudjetit, mutta niissä työskentelee lahjakkaita, korkeasti koulutettuja ihmisiä.

"Sisältöjä ja hyviä tarinoita museoissa riittää. Onneksi nykyään huomion saamiseen tarvitaan nimenomaan kekseliäitä sisältöjä, ei välttämättä isoja taloudellisia muskeleita", toteaa Honkanen.

"Täytyy olla ylpeä kaikista Propagandaprojektiin mukaan lähteneiden museojoukkueiden suorituksista. Tästä on hyvä jatkaa kävijöiden houkuttelua", Suomen museoliiton pääsihteeri Kimmo Levä kehuu.

"Tavoitteenamme on saada ihmiset löytämään museoihin. Tähtäämme miljoonaan uuteen museokävijään vuonna 2015."

Tustustu suorituksiin ja äänestä parasta museopropagandaa!
Facebook.com/propagandaprojekti


Lisätietoja:

Seppo Honkanen
viestintäpäällikkö
040 833 9059
etunimi.sukunimi@museoliitto.fi

Kimmo Levä
pääsihteeri
040 166 2816
etunimi.sukunimi@museoliitto.fi

Suomen museoliitto on suomalaisten ammatillisesti hoidettujen museoiden keskusjärjestö. Vuoden aikana suomalaisissa museoissa vieraillaan - toistaiseksi - noin viisi miljoonaa kertaa.

Propagandaprojektissa mukana:

Pohjois-Karjalan museo
Vantaan kaupunginmuseo
Helsingin taidemuseo
Vantaan taidemuseo
Suomen valokuvataiteen museo
Rauman merimuseo
Turun museokeskus, neljä suoritusta
Työväenmuseo Werstas
Hotelli- ja ravintolamuseo, kaksi suoritusta
Keski-Suomen Ilmailumuseo
Kuntsin modernin taiteen museo
Vapriikki
Postimuseo
Teatterimuseo
Varkauden museot
Forssan museo, kolme suoritusta
Sinebrychoffin taidemuseo
Satakunnan museo
Rauman taidemuseo
Aboa Vetus & Ars Nova
Fiskarsin museo
Lottamuseo
Arktikum
Taidehalli
Helsingin kaupunginmuseo
Serlachius-museot, kaksi suoritusta
Aineen taidemuseo
Pohjois-Karjalan museo
Kymenlaakson museo
Suomen käsityön museo
Suomen valokuvataiteen museo
Jyväskylän yliopiston museo
Joensuun taidemuseo
Mäntyharjun museo- ja kulttuuripalvelut
Forum Marinum
Suomen urheilumuseo
Mobilia
Savonlinnan maakuntamuseo
Korundi (Rovaniemen taidemuseo)
Hiihtomuseo (Lahden museot)
Suomen Jääkiekkomuseo

 

Suomen museoliitto 31.10.2013