Anna vinkki positiivisesta kunta-alan museotoiminnasta

Museoliitto osallistuu KULTA ry:n ja sen jäsenjärjestöjen yhteiseen Kultainen papukaijamerkki -kampanjaan 6.-11.4.2021. Kampanjan tavoitteena on nostaa kulttuuri kuntavaalien puheenaiheeksi. Edellisen kerran kampanjaa vietettiin marraskuussa 2020.

Kampanjaviikon aikana Museoliitto jakaa papukaijamerkkejä museoalaan liittyville teoille. Merkkejä voidaan jakaa kunnille, joissa museoasiat on hoidettu poikkeuksellisen hyvin. Sen lisäksi merkin voi saada esimerkiksi museoalan hanke tai projekti, henkilö, tapahtuma tai yksittäinen toimijalle, kuten järjestö.

Anna vinkki, kenelle merkki tulisi antaa

Vinkkaa Museoliittoon, kuka tai mikä taho ansaitsisi mielestäsi Museoliiton myöntämän Papukaijamerkin. Vinkkejä toivotaan osoitteeseen tuuli.rajavuori@museoliitto.fi 30.3.2021 mennessä. Kirjoita viestiin muutaman lauseen perustelu sekä tieto, mitä paikkakuntaa vinkki koskee.  

Kampanjaan voi osallistua kuka tahansa eli voit antaa merkkejä myös itse tai oman museon nimissä. Tarkemmat ohjeet on koottu KULTAn verkkosivuille. Sivuilta voi myös hakea papukaijamerkin graafisen tunnuksen.

Papukaijamerkki-kampanjan aihetunnisteet ovat: #kultainenpapukaijamerkki #kulttuurivaikuttaa #kuntavaalit #kuntavaalit2021

Lisätietoja

Viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori
Suomen museoliitto
tuuli.rajavuori(a)museoliitto.fi 
p. 044 4300 710

Suomen museoliitto 4.3.2021

Siirry sivun alkuun