Skip to content

Museoliitto

27.4.2012

Näyttelykalenteri löytyy nyt myös Facebookista

Suomen museoliiton ylläpitämä Näyttelykalenteri palvelee nyt myös Facebook-käyttäjiä. Seuraa Näyttelykalenterin Facebook-versiota, niin saat tiedon museoiden avautuvista uusista näyttelyistä. Ja pysyt kärryillä!

Museoliiton Näyttelykalenterin Facebook-versio on ollut testikäytössä helmikuusta lähtien. Näyttelyinfo Facebookiin siirtyy automaattisen syötteen avulla suoraan tapahtumatietokannastamme. Tekniikka on nyt saatu toimimaan ja sivusta saa tykätä! Näyttelykalenteri löytyy osoitteesta facebook.com/nayttelykalenteri

Toivomme mahdollisimman monien jäsenmuseoissamme työskentelevien tutustuvan uuteen palveluumme ja tykkäävän FB-näyttelykalenterista sekä jakavan tietoa tuttavapiireilleen.

Facebook-näyttelykalenteriin siirtyvät seuraavat tiedot: näyttelyn/tapahtuman nimi, tapahtumapaikka, ajankohta ja ingressi. Otsikkolinkkiä klikkaamalla siirrytään tarkempiin näyttelykuvauksiin Museoliiton verkkopalveluun.

Facebookissa voi näyttelyitä tietenkin myös kommentoida. Paitsi asiakkaat, voi myös museon henkilökunta halutessaan jakaa tätä kautta lisätietoa näyttelystä.

Näyttelykalenteri ajan tasalle

Mitä useammalle foorumille Museoliiton näyttelykalenterin tietoja jaetaan, sitä tärkeämpää on pitää ’alkuperäinen’ kalenteri ajan tasalla. Näyttelykalenterimme on jäsenpalvelu ja avoinna kaikille Suomen museoliiton jäsenmuseoille.

Näyttelykalenteria voi päivittää vuoden mittaan kaiken aikaa. Myös alustavat tiedot voi lisätä Näyttelykalenteriin ja täydentää niitä sitä mukaa kun aikataulut ja sisällöt tarkentuvat. Näyttelykalenterin tietojen syötöstä löytyy yksityiskohtaiset ohjeet päivityssivuilta. Tässä kertauksena pikaohjeet:

  • Käytä otsikossa normaalia kirjoitustapaa. ÄLÄ KOROSTA OTSIKKOA ISOILLA KIRJAIMILLA.
  • Kirjoita ingressiin tiivis näyttelykuvaus. Tämä tulee näkyviin myös Facebook-versioon.
  • Tarkempi näyttelykuvaus käsittää yhden kappaleen ja tulisi olla mitaltaan mielellään alle 1000 merkkiä. Älä käytä rivinvaihtoja näyttelykuvauksessa.
  • Kuvan houkuttelevuutta ja kiinnostavuutta ei voi liikaa korostaa. Lisää kuva näyttelyn tai tapahtuman yhteyteen aina kun se suinkin on mahdollista.

Lisätietoja palvelusta antaa viestintäpäällikkö Janne Saavalainen.

Voisit olla myös kiinnostunut näistä