2.2.2024

Podcast haltuun

Podcastit otetaan haltuun kaksiosaisessa webinaarimuotoisessa koulutuksessa, jossa kouluttajana toimii Jaksomedian Olli Sulopuisto. Webinaarit tarjoavat perustiedot podcastia vasta harkitseville ja viestintämuodosta kiinnostuneille sekä käytännöllisiä neuvoja podcastin tekemiseen.

Aika

14.3. klo 9-11 ja 21.3. klo 9-11

Koulutuksen muoto

Webinaari

Koulutuksen ensimmäisessä osassa 14.3. klo 9-11 kerrotaan podcastien tekemisen perusteet. Millaisia viestintätavoitteita podcasteilla saavutetaan ja millaisia investointeja osaamiseen, laitteistoihin sekä ajankäyttöön vaaditaan? Kuulemme myös Museoliiton viestintäjohtaja Miisa Pulkkisen vetämässä keskustelussa kokemuksia museopodcastin tekemisestä. Keskustelussa mukana ovat Erja Salo (Suomen valokuvataiteen museon Kuva ois kiva -podcast) ja Anna Meronen (Rauman merimuseon Ankkuripaikka -podcast)

Toisessa osassa 21.3. klo 9-11 syvennytään podcastin tekemisen käytännön yksityiskohtiin ja käsitellään mm. sitä, millainen on hyvä käsikirjoitus ja mitä kaikkea kuuluu podcastin jälkituotantoon nauhoituksen jälkeen.

Koulutuksen jälkeen osallistujilla on valmiudet aloittaa oman podcastsarjan toteuttaminen joko itsenäisesti tai ulkopuolisten kumppanien kanssa. Voit ilmoittautua toiseen tai molempiin webinaareihin. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 12.3.2024.

Lisätiedot:

Koulutus- ja kehittämisasiantuntija Pauliina Kinanen