26.4.2024

Kokoelmatyöntekijä

Koskipirtin museosäätiö sr. hakee työntekijää 2,5–3 kk. määräaikaiseen työsuhteeseen.

Hakuaika

10.5.2024

Sijainti

Aura

Työnantaja

Koskipirtin museosäätiö sr.

Työsuhteen muoto

Määräaikainen

Palkattavan henkilön tehtävänä on aloittaa Auran Koskipirtin museokokoelman sähköinen luettelointi ja digitointi Aina-kokoelmahallintajärjestelmään sekä tehdä suunnitelma museon kokoelman digitoinnin edistämisestä. Työ tehdään Turun museokeskuksen ja Suomen maatalousmuseo Saran opastuksella kesäkaudella 2024.

Koskipirtin kokoelma on muodostunut kirjailija Lauri Jäntin keräämänä. Kuuskosken kartanonmiljöössä sijaitseva Koskipirtin rakennus ympäristöineen vaikutti merkittävästi Lauri Jäntin keräilyinnostukseen. Lisäksi Lauri Jäntti kirjoitti useita kirjoja talonpoikaisesineistä ja muista vanhoista esineistä. Kyseessä on merkittävä kokoelma, jonka Jäntti itse rakensi museoksi ja joka yhä noudattelee hänen luomaansa kronologistemaattista esittelytapaa. Luettelointityö on tarkoitus aloittaa Jäntin lasi- ja keramiikkakokoelmasta.

Työskentely tapahtuu Auran Koskipirtillä osoitteessa Riihikoskentie 36, Aura. Osa työstä on mahdollista suorittaa etätyönä.

Valittavalta henkilöltä edellytetään opintoja museoaineissa. Kokemus museoiden kokoelmatyöstä lasketaan eduksi. Palkkaus perustuu valittavan henkilön opintoihin ja kokemukseen, mutta on vähintään 2200 € / kk.

Hakemukset 10.5. mennessä osoitteeseen orellmarkku@gmail.com

Lisätiedot: Markku Orell, Koskipirtin museosäätiö, puh. 050 1307 ja Lauri Viinikkala, Sarka, puh. 040 7679085.

Auran Koskipirtin kotisivut.