25.4.2024

Kokoelmatyöntekijä

Konneveden kotiseutuyhdistys etsii määräaikaista kokoelmatyöntekijää

Hakuaika

13.5.2024

Työnantaja

Konneveden kotiseutuyhdistys

Työsuhteen muoto

Määräaikainen

Konneveden Kotiseutuyhdistys ry. hakee määräaikaista työntekijää Konneveden kotiseutumuseolle sähköisen kokoelmanhallintajärjestelmän tietojen täydentämiseen, digitointiin ja kuvauksiin.

Tehtäviin kuuluvat

1) Esineiden ja arkistomateriaalin luettelointityön täydentäminen Simo-kokoelmanhallintajärjestelmässä

2) Edelliseen liittyen esineiden tietojen tarkistaminen, kunnon arviointi ja tunnistekuvaus

3) Muut kokoelmatyön edistämiseen liittyvät tehtävät arkistoaineiston ja kuvakokoelmien osalta

Työ tapahtuu Konneveden museolla ja voi tapahtua erikseen sovittaessa joiltakin osin etätyönä. Työn arvioitu kestoaika on noin 3 kk. Matkakuluja ei korvata erikseen. Palkka huomioiden opinnot ja kokemus.

Museo sijaitsee Konneveden kirkonkylässä. Siihen sisältyy lukuisia talonpoikaisrakennuksia ja suurempi näyttelyhalli ja varastotiloja. Museolla on käytössä Simo-kokoelmanhallintajärjestelmä ja se sisältää yli 4000 kirjausta. Konneveden museo on avoinna yleisölle 25.6. – 4.8., ti-su klo 10-16. Museo toimii pääosin kotiseutuyhdistyksen oman varainhankinnan, kunnan ja Museoviraston avustusten rahoittamana ja vapaaehtoisvoimin.

Hakemukset 13.5.2024 mennessä sähköpostilla jouko.t.leskinen@gmail.com