Museoliitto

Särestöniemi-museo

Työsuhteen muoto

Sesonkityö

Kittilän Kaukosen kylän kupeessa sijaitseva Särestöniemi-museo vaalii taiteilija, professori Reidar Särestöniemen (1925–1981) elämäntyötä. Museo ylläpitää taiteilijan elinympäristöä, johon kuuluvat Vanha Särestö, Galleria ja Ateljee-asuinrakennus. Museon toimintakeskuksessa sijaitsevat kahvila, museokauppa ja työtilat. Särestöniemi-museota ylläpitää Kauko Sorjosen Säätiö.

Särestöniemi-museo hakee sesonkityöntekijää ajalle 17.6. – 30.9.2024.

Sesonkityöntekijän työtehtäviin kuuluvat asiakaspalvelu, lipunmyynti, kahvila- ja museokauppatuotteiden myynti, opastukset ja rakennusten siivous.

Kielitaito (vähintään englanti) ja paikallistuntemus katsotaan hakijalle eduksi. Tehtävään valituksi tulemista edesauttavat mm. museo-, taide-, historia-, kulttuuri- tai matkailualan opinnot ja työkokemus.

Haemme motivoitunutta ja yhteistyökykyistä henkilöä, joka pystyy itsenäiseen työskentelyyn pienessä työyhteisössä. Työssä tarvitaan autoa, sillä museoon ei pääse julkisilla liikennevälineillä.

Työaika on kokoaikainen, viisi päivää viikossa ja sijoittuu pääosin museon aukioloaikoihin, ti–la klo 10–18 ja 9-17.

Hakuaika päättyy 3.5.2024.

Hakemukset osoitetaan sähköpostilla: