Museoliitto

2.11.2020

Anna vinkki positiivisesta kunta-alan museotoiminnasta

Museoliitto etsii esimerkkejä hyvistä kuntiin liittyvistä museoalan toimintatavoista some-kampanjaa varten.

Toivomme Museoliiton jäsenorganisaatioilta esimerkkejä kunnista, joissa on luotu hyvät edellytykset museotoiminnalle. Esimerkki voi olla pieni tai iso – kaikki käyvät. Aina parempi, jos esimerkkejä löytyy useilta paikkakunnilta eri puolilta Suomea.
Kerro lyhyesti, minkälaista onnistunutta toimintaa omassa kunnassasi on ollut. Museotoimintaa voi lähestyä monesta näkökulmasta, esimerkiksi yleisötyön, kokoelmatoiminnan, matkailun, työllisyyden, talouden tai kulttuurin hyvinvointivaikutusten kautta. Vinkkejä voi lähettää 16.11. asti sähköpostitse osoitteeseen: tuuli.rajavuori@museoliitto.fi
Kaikenlaiset erimerkit ovat erittäin tervetulleita. Parhaassa tapauksessa esimerkit saadaan kytkettyä Museoliiton kuntavaalitavoitteisiin, mutta se ei ole edellytys vinkin antamiselle.
Tausta: Museoliitto osallistuu 16.-22.11.2020 KULTA ry:n kampanjaan, jossa jaetaan viikon ajan kultaisia papukaijamerkkejä kunnille, joissa kulttuuriasioista on hoidettu hyvin. KULTA ja sen jäsenjärjestöt nostavat esiin somessa onnistuneita esimerkkejä hyvistä toimintatavoista kuntasektorilla.Taustalla ovat lähestyvät kuntavaalit ja kulttuurin nostaminen yhdeksi vaalien puheenaiheeksi.
PS. Tällä viikolla KULTA nostaa päivittäin esiin kuntavaaliteemojaan Twitterissä ja Facebookissa. Kannattaa käydä tykkäämässä ja jakamassa!

Viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori
Suomen museoliitto
tuuli.rajavuori(a)museoliitto.fi

Voisit olla myös kiinnostunut näistä