3.9.2013

LEM-projektin päätöskonferenssi ja julkaisut verkossa

Kolmivuotinen LEM – the Learning Museum -verkostoprojekti lähestyy päätöstään. Projektin tuloksia tarkastellaan 20.9. kansainvälisessä ’The Learning Museum’ -konferenssissa, joka pidetään Bolognassa.

Konferenssiin otetaan ilmoittautumisia vastaan 10.9. saakka, mutta jos et pääse paikan päälle, voit seurata ohjelmaa verkon välityksellä. Katso linkki ja ohjeet täältä.

Yhtenä LEM-projektin näkyvimpänä tuloksena ovat työryhmien tuottamat julkaisut, joita tulee olemaan yhteensä kahdeksan kappaletta. Seitsemän niistä on jo ladattavissa ja luettavissa PDF-versioina projektin verkkosivuilla. Julkaisut käsittelevät virtuaalista museota, ikäihmisiä ja museoita, vaikuttavuuden mittaamista, kulttuurienvälistä dialogia, tieto- ja viestintätekniikkaa museoissa, yleisötutkimuksia sekä museomaailman uusia trendejä. Vielä julkaisematon raportti tulee käsittelemään oppimista museoissa. Julkaisussa nro 6. Audience research as an essential part of building a new permanent exhibition. Stories from the field (2013) on esimerkki myös Suomesta, Forssan museosta.

LEM-projekti Suomen museoliiton verkkosivuilla