9.6.2023

MuseoPron toimitus

MuseoPro-verkkojulkaisua toimittaa Suomen museoliitto yhteistyössä ICOM – Suomen komitean, Kansallisgallerian, Museoalan ammattiliiton, Museokortin ja Museoviraston kanssa. Julkaisun käynnistämiseen on saatu avustusta opetus- ja kulttuuriministeriöstä.

MuseoPro julkaistiin ensimmäistä kertaa Museoliiton Tietopäivässä 12.12.2019. Jatkossa julkaisulla on teemajaksoja, jolloin tekstit käsittelevät syvemmin tiettyä museoille ajankohtaista teemaa. Läpileikkaava näkökulma on museoprofession kehittäminen ja tulevaisuuden museoammattilaisuus.

Lehden toimituksesta Museoliitossa vastaa viestinnän asiantuntija Kirsti Ruissalo. Lehden asiantuntijaryhmään kuuluu edustajat kaikista yhteistyökumppaneista. Toimituksen tueksi on perustettu Facebookin kautta toimiva, kaikille lehden kehittämisestä kiinnostuneille suunnattu lukijapaneeli.

Viestinnän asiantuntija Kirsti Ruissalo
kirsti.ruissalo(a)museoliitto.fi