22.4.2024

Museoalan lähiesihenkilötyön valmennusohjelma 2024–2026

Oletko uusi esimieshenkilötehtävissä? Vedätkö tiimiä vai toimitko osaston tai palveluyksikön esihenkilönä? Haluatko saada esihenkilötyöstä perusteellisen kokonaiskuvan?

Kehitä itseäsi esihenkilötehtäviin ja suorita Opetushallituksen virallinen Lähiesihenkilötyön ammattitutkinto.

Kenelle?

Museoalan uusille esihenkilöille, tiimin ja työryhmän vetäjille, osaston tai palveluyksikön lähiesihenkilöille, työnjohtotehtävissä toimiville.

Osallistujana saat

• monipuolisen kehittämisohjelman lähiesihenkilön vastuiden ja osaamistarpeen aihealueista

• 360 yhteistyökäyttäytymisen palautekyselyn ja henkilökohtaisen analyysin ja raportin
  • työvälineitä ja osaamista toiminnan kannattavuuden ja tuloksellisuuden kehittämiseen
  • osaamista henkilöstöjohtamiseen
  • keinoja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen
  • yksilöllisen opintopolun, jossa huomioidaan osaamis- ja kehittymistarpeet
  • yksilöllistä ohjausta
  • mahdollisuuden verkostoitua museoalan ammattilaisten kanssa ja jakaa kokemuksia ryhmässä
  • mahdollisuuden suorittaa Lähiesihenkilötyön ammattitutkinto.

Coaching

Kehittämisohjelman rinnalla toteutetaan erillinen Coaching-prosessi, joka sisältää kaksi päivää pienryhmäohjausta sekä räätälöidyt yksilöohjaukset koulutusohjelman rinnalla.

Coachingin avulla valmennettavat inspiroituvat hyödyntämään koko potentiaaliaan ja löytämään ratkaisut ja toimintatavat tavoitteiden savuttamiseksi sekä suorituskyvyn maksimoimiseksi, kuitenkin omaa hyvinvointia kunnioittaen.

Aika ja paikka

Koulutusohjelma sisältää 13 valmennuspäivää aikavälillä 30.9.2024 – 28.1.2026. Toteutus vaihdellen Teams-etäyhteydellä ja lähijaksoina. Toteutuspaikka ilmoitetaan jaksojen kutsuissa.

Tutkintoon johtava valmennus toteutetaan oppisopimuksella.

Koulutukseen liittyvän coaching-prosessin hinta on 1580€ + alv 24%. Se voidaan laskuttaa tarvittaessa myös kahdessa erässä 2 x 790€ + alv 24%.

Hakeminen

Hae mukaan täällä 20.9.2024 mennessä.

Lisätiedot

Sirpa Ärilä, koulutuspäällikkö, Suomen museoliitto, sirpa.arila@museoliitto.fi, 044 430 0713

Sari Erkkilä, kehittämispäällikkö, MIF, p. 050 359 1008, sari.erkkila@mif.fi

Päivikki Romero, valmennusvastaava, MIF, p. 010 755 5205, paivikki.romero@mif.fi