13.6.2023

Asiakaspalvelu ja yhteystiedot

Vuoden 2023 teemat ja ilmestymisaikataulu

Museo-lehden voit lukea digitaalisena näköislehtenä Lehtiluukussa. Osana Museoliiton viestinnän uudistusta emme ota vastaan uusia tilauksia MUSEO-lehdelle vuonna 2023 ja viimeinen MUSEO-lehti julkaistaan 15.9.2023. Voimassa olevat tilaukset päättyvät laskutusjakson loppuun. Lisätietoja saat halutessasi osoitteesta museoliitto(a)museoliitto.fi.

Vuonna 2023 MUSEO-lehdestä julkaistaan kaksi numeroa. Syksyn numeron myötä jätämme hyvästit Museo-lehdelle nykymuodossaan.

1. lehti ilmestyy 24.2.2023 teemalla toivo

2. lehti ilmestyy 15.9.2023 teemalla juhla (viimeinen numero)

Asiakaspalvelu

MUSEO-lehden asiakaspalvelun tavoitat sähköpostitse osoitteesta museoliitto(a)museoliitto.fi.

Museo-lehden voit ostaa digitaalisena näköislehtenä tästä. Irtonumerohinta 4,90 euroa.

Osana Museoliiton viestinnän uudistusta emme ota vastaan uusia tilauksia MUSEO-lehdelle vuonna 2023. Voimassa olevat tilaukset päättyvät laskutusjakson loppuun. Viimeinen MUSEO-lehti julkaistiin 15.9.2023. Lisätietoja saat halutessasi osoitteesta museoliitto(a)museoliitto.fi.

Museoliiton jäsenmuseoiden työntekijöiden digilehden lukuoikeus

Museoliiton jäsenmuseon työntekijät voivat lukea MUSEO-lehden digitaalisena näköislehtenä Lehtiluukku.fi-palvelussa. Digitaalinen lehti on kätevästi luettavissa tietokoneilla, tableteilla ja älypuhelimilla.

MUSEO-lehden uusimman lehden lisäksi kaikki Lehtiluukun arkistossa olevat MUSEO-lehdet ovat myös luettavissa numerosta 2/2017 alkaen. Palvelussa on myös hakutoiminto, jonka avulla voi hakea tietoa arkistossa olevien lehtien sisällöistä (henkilöitä, museoita, teemoja jne.). Haku kertoo lehden numeron ja sivun, jossa tietoa haetusta aiheesta on.

Lehteä pääset lukemaan henkilökohtaisella tilaajatunnuksella, jonka saat sähköpostitse osoitteesta museoliitto(a)museoliitto.fi.  Kun sinulla on tilaajatunnus, aktivoi se Lehtiluukku.fi-palvelussa luomalla henkilökohtainen käyttäjätili. Toimi seuraavasti:

1. Mene sivulle https://www.lehtiluukku.fi/lehdet/museo/

2. Valitse sivun ylälaidasta ”Kirjaudu”.
  3. Valitse ”Luo uusi käyttäjätunnus” ja syötä sähköpostiosoitteesi. Saat sähköpostiisi salasanan, jolla voit jatkossa kirjautua Lehtiluukkuun. Salasanan voit myöhemmin vaihtaa.
  4. Valitse ”Aktivoi tilaajatunnus” ja syötä henkilökohtainen tilaajatunnuksesi.

Lisätietoa Museo-lehden digilehden lukuoikeuksista ja tilaajatunnuksista: museoliitto(a)museoliitto.fi.

Sisällöt, tuotanto ja toimitus

Toimituspäällikkö Kirsti Ruissalo p. 044 430 0721, kirsti.ruissalo(a)museoliitto.fi

Päätoimittaja Petra Havu p. 044 430 0724, petra.havu(a)museoliitto.fi

Asiantuntijaryhmä: Teemu Ahola, Riitta Ojanperä, Marjo Poutanen, Johanna Rassi, Marjo Vänttinen

Julkaisija: Suomen museoliitto, Pohjoisesplanadi 35 Aa, 00100 Helsinki

Museo-lehti on Aikakauslehtien liiton ja kulttuuri-, tiede- ja mielipidelehtien liitto Kultti ry:n jäsen.