10.10.2023

Museoalan johtajakoulutusohjelma 2023-25

Suomen museoliitto ja Management Institute of Finland MIF Oy ovat yhteistyössä räätälöineet museoalalle oman johtajakoulutusohjelman vastaamaan nykyisiin ja tulevaisuuden haasteisiin.

Uusi, jo kymmenes perättäinen Museoalan johtajakoulutusohjelma – JYET käynnistyy 29.11.2023. Koulutusohjelma jatkuu 6.2.2025 saakka.

Keskitymme valmennuksessa oman johtajuuden kehittämiseen ja toiminnan strategiseen johtamiseen. Tarjoamme käyttöön toiminnan suunnittelun, analysoinnin ja johtamisen työvälineitä. Syvennymme museoalan kehittämistarpeisiin ja osallistuja kehittää ohjelman aikana oman vastuualueensa prosesseja ja käytäntöjä. Lisäksi coaching-prosessin avulla edistetään suunnitelmallisen johtamisen toimintatapaa.

Kenelle?

Museoalan johtajille ja esimiestehtävissä työskenteleville sekä näihin tehtäviin siirtyville tai aikoville asiantuntijoille.

Osallistujana saat

• palautteen johtamistyöstäsi, 360 arviointi ja henkilökohtainen kehittymissuunnitelma
  • tukea ja työkaluja etäjohtamiseen
  • tutustumista talouden tunnuslukuihin ja kannattavuuden kehittämiseen
  • menetelmiä henkilöstöjohtamiseen ja prosessien kehittämiseen Lean-filosofian kautta
  • keinoja asiakaskokemuksen kehittämiseen palvelumuotoilun keinoin
  • henkilökohtaista ohjausta johtajana kehittymiseen
  • suorittaa Opetushallituksen virallisen Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon
  • hyödyn Coaching-prosessista
  • mahdollisuuden verkostoitua ja jakaa kokemuksia museoalan ammattilaisten kanssa.

Ohjelman toteutus, tutkinto ja hinta

Koulutuksen järjestää Management Institute of Finland MIF Oy yhteistyössä Suomen museoliiton kanssa. Ohjelma sisältää 15 valmennuspäivää sekä erillisen Coaching-prosessin, 2 yhteistä päivää sekä räätälöidyt yksilöohjaukset koulutusohjelman rinnalla.

Tutkinto

Tutkintoon johtava koulutus ja tutkinnon suorittaminen toteutetaan oppisopimuksella, koulutus 15 pv on osallistujalle maksuton. Huom. oppisopimuspaikka vahvistetaan erikseen ilmoittautumisen jälkeen, paikkoja on rajoitetusti saatavilla. MIF auttaa oppisopimuspaikkojen järjestämisessä.

Erillinen coaching-prosessi

Erillinen Coaching-prosessi laskutetaan osallistujilta yhdessä erässä Suomen museoliiton kautta (1900 € + alv). Tarvittaessa voidaan sopia, että Coaching-prosessi laskutetaan kahdessa erässä (2 x 950 € + alv).

Valmennusjaksot toteutetaan Teams-etäyhteydellä / MIF:n kampuksella, Helsingissä.

Aika, paikka ja haku

Avausjakso on 29.11.2023. Valmennusjaksot toteutetaan Teams-etäyhteydellä. Mahdollisuuden mukaan toteutamme koulutuspäiviä MIF:n kampuksella, Helsingissä.

Koulutusohjelman kesto 29.11.2022 – 6.2.2025

Paikat täytetään hakujärjestyksessä. Hae mukaan täällä!

Lisätiedot

Leena Tokila, koulutus- ja kehittämisjohtaja, Suomen museoliitto, p. 040 534 6232, leena.tokila@museoliitto.fi

Sari Erkkilä, projektipäällikkö, MIF, p. 050 359 1008, sari.erkkila@mif.fi

Päivikki Romero-Gotor, valmennusvastaava, MIF, p. 010 755 5205, paivikki.romero@mif