31.3.2023

MV/2/06.00.00/2023

Suomen museoliiton lausunto aineettoman kulttuuriperinnön toimenpideohjelmasta 2023–2028

Tänä vuonna palkitaan myös onnistunut museoalan viestintäteko. Vuoden viestintäteko -palkinto jaetaan onnistuneelle, positiivisesti erottuvalle viestintäteolle. Vuoden viestintäteolla voidaan huomioida myös museoalan ulkopuolinen taho. Vuoden viestintäteko -finalistit julkistetaan myöhemmin keväällä.

Palkintolautakunnan jäsenet vuosille 2023–2025 ovat Vapriikin näyttelypäällikkö Marjo Meriluoto (lautakunnan puheenjohtaja), Turun kaupungin järjestämisjohtaja Minna Sartes, opetus- ja kulttuuriministeriön kulttuuriasiainneuvos Eeva Teräsvirta, Outokummun seudun toimittaja Pasi Huttunen, Vaasan kaupungin museoiden museotoimenjohtaja Elina Bonelius, Kansallismuseon näyttelyamanuenssi Erik Tirkkonen ja Poliisimuseon tutkija Maritta Jokiniemi (Vuoden museo 2022 -kilpailun voittajan edustaja). Lautakunnan sihteerinä toimii Museoliiton koulutus- ja kehittämisasiantuntija Emilia Merisalo.