6.11.2025
Markkinointisuunnittelija
Haemme Museoviraston Viestintä ja markkinointi -yksikköön kokenutta markkinointisuunnittelijaa vakituiseen työsuhteeseen 15.1.2026 alkaen tai sopimuksen mukaan.
Hakuaika
20.11.2025 15:00 mennessä
Sijainti
Hakaniemenranta 6
Työnantaja
Museovirasto
Työsuhteen muoto
vakituinen työsuhde
Palkka
Tehtäväkohtainen palkka määräytyy vaativuusryhmän 8 (3 220,66 €/kk) mukaan. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen kokemukseen ja suoriutumiseen perustuvaa palkanosaa Museoviraston palkkausjärjestelmäsopimuksen mukaisesti.
Museoviraston Viestintä ja markkinointi -yksikkö vastaa Museoviraston, Suomen kansallismuseon ja vuodesta 2026 alkaen myös Suomenlinnan viestinnästä ja markkinoinnista. Markkinointisuunnittelijana keskityt Suomen kansallismuseoon kuuluvan Kansallismuseo-kohteen markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Kansallismuseo on tällä hetkellä suljettuna laajennus- ja peruskorjaushankkeen vuoksi. Työskentelemme jo intensiivisesti museon tulevien sisältöjen, ohjelmistojen ja palvelujen parissa. Historiansa suurimman muutoksen kokeva Kansallismuseo avautuu yleisöille keväällä 2027.
Markkinointisuunnittelijana olet osa koko viraston yhteistä Viestintä ja markkinointi -yksikköä, mutta työsi painottuu Kansallismuseo-kohteeseen. Aluksi työssäsi korostuu uudistuvan museon avautuminen ja lanseeraaminen, minkä jälkeen työtäsi on museon näyttelyiden, tapahtumien ja palveluiden markkinointi Suomen kansallismuseon strategian ja tavoitteiden mukaisesti. Kansallismuseon markkinoinnissa toteutamme johdonmukaisesti kansallisen kulttuurihistorian museon brändilupausta ”Lumoamme historialla”. Liityt keskeisenä toimijana myös meneillään olevaan Suomen kansallismuseon verkkosivuston uudistamisprojektiin sekä Suomen kansallismuseon graafisen ja visuaalisen ilmeen uudistustyöhön.
Markkinointisuunnittelijan tehtävässä korostuvat monikanavainen sisällöntuotanto ja kampanjasuunnittelu, digitaalinen markkinointi sekä tapahtumien markkinointi. Kokeneena ammattilaisena työskentelet itsenäisesti, mutta jatkuvassa yhteydessä monien eri sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa. Esihenkilönäsi on markkinointipäällikkö. Sisäisiä keskeisiä kumppaneitasi ovat mm. muiden sisältöjen parissa työskentelevät markkinointisuunnittelijat, viestintäasiantuntijat, graafinen suunnittelija, Kansallismuseon kohdeintendentti, ohjelmatuottajat, viestintäjohtaja sekä monenlaisten työryhmien asiantuntijajäsenet. Ulkoisia kumppaneitasi ovat mm. mainos- ja mediatoimisto, matkailunedistämisverkostot ja museon ohjelmistokumppanit.
Työtilamme sijaitsevat Helsingissä: kesään 2026 saakka Hakaniemenrannassa ja tämän jälkeen Kansallismuseolla Mannerheimintiellä.
Tehtävään ei ole säädettyjä kelpoisuusvaatimuksia.
Tehtävässä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.
Lisätietoa
Tiina Rauhala
tiina.rauhala@museovirasto.fi