Museoliitto

Varkauden museokeskus Konsti

Työsuhteen muoto

Määräaikainen

Taipaleen kanavamuseo on Varkauden museokeskus Konstin ylläpitämä museo, jota hallinnoidaan yhdessä Väyläviraston kanssa. Taipaleen kanava-alue on aktiivinen matkailukohde, jossa toimii kesän ajan myös Musiikkikahvila Kukkakeidas. Yhdessä Taipaleen kanavamuseo, kesäkahvila, toimiva ja aktiivinen syväväyläkanava sekä idyllinen, vuonna 1840 valmistunut vanha kanava muodostavat hienon kesäisen kokemuksen.

Haemme Taipaleen kanavamuseon asiakaspalvelun, yleisötyön ja museokaupan hoidon tehtävistä vastaavaa museoassistenttia määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 13.5.-15.9.2024. Valittava henkilö vastaa Taipaleen kanavamuseon kesän toiminnoista yhdessä Konstin vakituisen henkilökunnan kanssa. Työhön kuuluu myös kesätyöntekijöiden ohjausta.

Kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto kulttuuri-, museo- tai matkailualalla.

Edellytämme kokemusta asiakaspalvelutyöstä ja kulttuurikohteiden opastustehtävistä sekä sujuvaa suullista suomen- ja englanninkielen taitoa. Lisäksi edellytetään positiivista asiakaspalveluhenkeä ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn sekä viestinnän ja somekanavien käytön osaamista. Eduksi luetaan museoalan yleisötyön kokemus. Tehtävässä noudatetaan kahden kuukauden koeaikaa.

Sähköiset hakemukset pyydetään jättämään määräaikaan mennessä. Hakemukseen voi liittää ansioluettelon ja pdf-tiedostona jäljennökset tutkintotodistuksista. Alkuperäiset opinto- ja työ-todistukset pyydetään tarvittaessa erikseen nähtäviksi.

Hakuaika tehtävään 16.-30.4.2024 klo 15 mennessä. Suora linkki hakuilmoitukseen.

Lisätietoja: Millamari Kalliola, millamari.kalliola@varkaus.fi tai 040 526 2470