13.6.2018

Haetaan kahta osallistujaa Making Museomix -koulutukseen

Suomen museoliitto on partnerina The Making Museum Erasmus+ -projektissa, joka jatkaa Creative Museum -projektin työtä luovia toimintatapojen parissa. Osana projektia järjestetään Making Museomix -koulutus, jonka tarkoitus on perehdyttää Museomix-konseptiin sekä yhteisöllisiin ja luoviin työtapoihin museokontekstissa.

Seuraavat Making Museomix -koulutukset järjestetään Ranskassa ja Kroatiassa 9.-12.11.2018 osina paikallisia Museomix-tapahtumia. Museoliitto tarjoaa mahdollisuuden kahdelle kiinnostuneelle osallistua koulutukseen Museoliiton edustajana ja Making Museum -projektin kustantamana! Koulutuksen paikkakuntina ovat Ranskassa Caen tai Lille ja Kroatiassa Zagreb. Yllä mainittuihin päiviin sisältyvät myös matkapäivät.

Edellytykset

• Pystyt matkustamaan määriteltyyn aikaan ja hoitamaan matkajärjestelyt itse – vinkkejä saa järjestäjiltä
  • Pystyt tekemään harjoittelu-, vapaaehtoistyö- tai työvaihtosopimuksen Museoliiton kanssa koulutuksen ajaksi
  • Olet valmis kertomaan Museomixistä Museoliiton tilaisuuksissa, kirjoittamaan Museoliiton P.S. -blogiin ja edesauttamaan ajatuksen leviämistä ja Museomix-yhteisön syntymistä Suomessa
  • Huom! Koulutukseen osallistujien ei edellytetä järjestävän Museomix-tapahtumaa kotimaassaan

Huomioitavaa

• Matka- ja majoituskuluja korvataan 775€ edestä, muista mahdollisista kustannuksista osallistuja vastaa itse
  • Osallistujan valinnassa etusijalla ovat Museoliiton jäsenyhteisöissä työskentelevät henkilöt
  • Ranskan kielen taito on eduksi Ranskaan matkustaville, mutta ei pakollinen. Englannin kielen sujuva hallinta on välttämätöntä.

Jos olet kiinnostunut

• Varmista, että yllä olevat edellytykset täyttyvät kohdallasi
  • Kirjoita vapaamuotoinen hakemus, jossa perustelet miksi haluat osallistua koulutukseen. Liitä hakemukseen nimesi, yhteystietosi ja kerro missä museossa työskentelet. Jos hait vastaavaan koulutukseen jo vuonna 2016, jolloin haku järjestettiin ensimmäisen kerran, voit hakea myös nyt ja hyödyntää aikaisempaa hakemustasi.
  • Lähetä hakemus sähköpostitse 31.7. mennessä Pauliina Kinaselle, pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi. Päätökset valituista pyritään tekemään viikon 31 aikana.

Tutustu vuoden 2016 Museomix-kokemuksiin Museoliiton blogissa: http://museoliitto.blogspot.com/2017/01/kuinka-miksata-museossa-toulouse.html
Lisätietoja Making Museomix -koulutuksesta: http://creative-museum.net/museomix-association-role-in-the-creative-museum-project/
Lisätietoja Museomix-konseptista, http://www.museomix.org/en/
Lisätietoja The Making Museum -projektista, http://www.museoliitto.fi/index.php?k=13161