Skip to content

Museoliitto

13.4.2015

Ilmoittaudu mukaan ideoimaan museoiden Nenäpäivää!

Suomen museoliitto on tänä vuonna mukana Nenäpäivässä ja haastaa kaikki Suomen museot mukaan auttamaan kehitysmaiden lapsia. Nenäpäivä on Nenäpäivä-säätiön vuosittain loka-marraskuussa järjestämä valtakunnallinen varainhankinta- ja tiedotuskampanja, joka viihteen voimalla pyrkii parantamaan kehitysmaiden lasten oloja.

Nenäpäivän yhdistävään hyvän tekemiseen lähtee vuosittain mukaan tuhansia yrityksiä, liittoja, järjestöjä, kouluja, päiväkoteja ja yksityishenkilöitä. Nenäpäivä-ohjelman toteutus on vapaa ja rajana on vain mielikuvitus. Yhdessä Suomen museoliiton kanssa Nenäpäivä-säätiö haluaa kutsua myös museot mukaan Nenäpäivään!

Ilmoittaudu mukaan Nenäjoukkojen aamukahveille 4.-28.5.2015 verkostoitumaan paikallisten toimijoiden kanssa ja kuulemaan lisää Nenäpäivä-kampanjasta. Kaikille avoimet ideointitilaisuudet järjestetään 18 paikkakunnalla ympäri Suomen yhdessä Ylen paikallistoimitusten kanssa. Tilaisuudessa voi ideoida omaa tapahtumaa tai etsiä sopivia yhteistyökumppaneita.

Miksi Nenäpäivään kannattaa osallistua? Hyvän tarkoituksen lisäksi:

• Tapahtumilla saa kohtalaisen helposti näkyvyyttää esimerkiksi paikallismedioissa, sillä Nenäpäivä on tunnettu kampanja
• Yle tuo Nenäpäivä-toimintaa vahvasti esille omassa tuotannossaan
• Tapahtumilla saattaa saavuttaa uusia yleisöjä
• Museo saattaa löytää uusia yhteistykumppaneita esimerkiksi järjestökentän kanssa
• Nenätapahtumien suunnittelu ja toteuttaminen tuo iloa työyhteisöön!

Tartu haasteeseen, lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: nenäpäivä.fi/paikallistapahtumat 

Nenäpäivä-kampanja järjestetään 15.10.-15.11.2015. Nenäpäivä-show on 6.11.2015. Nenäpäivän tukemissa hankkeissa vahvistetaan yhdeksän järjestön voimin lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa.

Voisit olla myös kiinnostunut näistä