26.2.2021

Kevään MUSEO-lehti on ilmestynyt teemalla hyvinvointi

Kevään MUSEO-lehden sisältö pureutuu hyvinvointi-teemaan. Laajemmassa esseessä pohditaan suomalaisten metsäsuhdetta, ja miten sitä on tallennettu Metsämuseo Lustoon. Lehdestä voi lukea myös entisajan hoitokeinoista sekä stand up -koomikko Iikka Kiven kolumnin.

Museoammattilaisen päivä -sarjassa tutustumme tällä kertaa Taide- ja museokeskus Sinkan museonjohtaja Arja Elovirran työhön. Museo-oppaan matkassa -sarjassa pääsemme tutustumaan Tiedekeskus Heurekan Suoliston salaisuus -näyttelyyn Heurekan toimitusjohtaja Mikko Myllykosken opastamana. Kansainvälisessä jutussa vieraillaan Viron Terveysmuseossa Tallinnassa.

Taiteilijahaastattelussa monialainen taiteilija Meiju Niskala kertoo esitys- ja kaupunkitaiteestaan. Esittelyssä on Helsingin kaupunginmuseoon kuuluvan Hakasalmen huvilan valokuvanäyttely Ismo Hölttö: Kohtaamisia 1960-luvun Helsingissä. Lisäksi lehdessä pohditaan, miksi Suomessa ei ole saunamuseota.

Museo-lehti matkailee -palstalla tutustutaan mielenkiintoisiin museoravintoloihin kautta maan. Ensitreffit alttarilla -tv-ohjelman asiantuntijana tunnettu, seksuaali- ja pariterapeutti Elina Tanskanen antaa näyttelyvinkit ajankohtaisiin näyttelyihin. Gallupista voi lukea, miten museokävijät kokevat museoiden vaikuttavan hyvinvointiinsa. Lukijoita ilahduttavat jälleen tuoreet museouutiset ja ristikko.

Lehti on myynnissä Lehtipisteen myyntipisteistä kautta maan. Lehden voi myös tilata verkossa https://www.museoliitto.fi/tilaa-lehti tai https://www.museoliitto.fi/digitilaus

Museoliiton jäsenmuseoiden työntekijät voivat lukea digilehteä maksutta osoitteessa lehtiluukku.fi/lehdet/museo. Lisätietoja antaa yhteistyökoordinaattori Helena Piipponen.

Lehteä voi seurata myös sosiaalisessa mediassa. Instagramista ja Facebookista MUSEO-lehden löytää nimellä @museolehti.

Innostavia lukuhetkiä MUSEO-lehden parissa!

Lisätiedot:

Yhteistyökoordinaattori Helena Piipponen