24.1.2018

Museo-lehti myyntiin museoihin

Viimeisempien tutkimusten (Pasi Holm, Taloustutkimus) mukaan ihmiset ovat tyytyväisiä museoiden sisältöihin ja museoissa käydään paljon. Vielä enemmän museoissa käytäisiin, jos niistä kirjoitettaisiin mediassa ja niistä tiedettäisiin enemmän. Tutkimustulosten mukaan museot viestivät lähinnä omista näyttelyistään, vaikka yleisö kaipaisi museokäynnillään vinkkiä myös lähimuseon näyttelyihin.

Haluamme vastata haasteeseen ja tarjoamme museokauppaanne Museo-lehteä irtonumeromyyntiin.

Museoiden oma aikakauslehti

Uudistunut Museo-lehti on museoiden oma aikakauslehti, jossa kerrotaan museoasioista ja näyttelyistä pintaa syvemmältä. Jokaisessa lehdessä on lukuisia museoita esillä erityisesti lehden pääteemaan liittyen. Lisäksi mainostaminen lehdessä on erinomainen tapa näkyä museoista kiinnostuneille.

Museo-lehden ostaminen museokaupasta on kävijälle hyvä tapa syventyä juuri nähdyn näyttelyn taustoihin lehden artikkelin myötä. Samalla museoasiakas saa herätteitä tutustua oman suosikkimuseon lisäksi muihin museoihin.

Tilaa lehtiä haluamasi määrä

Voit tilata Museo-lehteä irtomyyntiin haluamasi määrän hintaan 6 euroa/kappale ja myydä lehden 12 euron hintaan museossanne. Hinta sisältää arvonlisäveron. Voit määritellä myös oman alennushinnan tai esimerkiksi kaksi yhden hinnalla -kampanjan. Sisäänostohinta on kuitenkin 6 euroa/kappale ja maksimi irtonumeromyyntihinta on 12 euroa/kappale.

Halutessanne voitte tilata koko vuoden lehdet kerralla, esimerkiksi 5–10 kpl/numero, ja laskutamme ne yhdellä kertaa (120–240 euroa). Lehdet toimitetaan painosta suoraan ilmoittamaanne osoitteeseen.

Seuraava lehti ilmestyy 23.2.2018

Tämän vuoden ensimmäinen Museo-lehti ilmestyy 23.2.2018. Lehden teema on Vuosi 1918. Lehdessä perehdytään kattavasti ja syväluotaavasti sisällissodan käsittelyyn näyttelyissä ja museotyössä. Lisäksi luvassa on muita juttuja muun muassa museofanien bussimatkalta, Vuoden museo -finalisteista sekä uutisia ja poimintoja.

Museo-lehden irtonumeroiden myyntipaikat yhteystietoineen julkaistaan Museo-lehdessä ja Museoliiton verkkosivuilla. Tuotamme museoille markkinointimateriaalia Museo-lehden myynnin tueksi.

Tilaa lehteä myyntiin 12.2.2018 mennessä sähköpostilla helena.piipponen@museoliitto.fi.

Lisätietoja antavat

Yhteistyökoordinaattori, Museo-lehden myynti ja markkinointi