KOULUTUS

Vaikuttavaa koulutusta vuodesta 1923

Suomen museoliiton koulutustoiminnan tavoitteena on museoasiantuntijoiden ammattitaidon kehittäminen ja tukeminen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Koulutuksen suunnittelussa on lähtökohtana museotyön monimuotoisuus ja museoissa työskentelevät monet eri ammattiryhmät. Koulutusta tuotetaan useiden eri yhteistyökumppaneiden kanssa.

Tarkemmat tiedot koulutustilaisuuksista

Kunkin koulutustilaisuuden ohjelma ja viimeinen ilmoittautumispäivämäärä julkaistaan uutiskirje Juliuksessa ja Museoliiton verkkosivuilla noin kahdeksan viikkoa ennen tilaisuutta.

Ilmoittautuminen

Koulutukseen ilmoittaudutaan Museoliiton verkkosivuilla Koulutuskalenteri ja ilmoittautuminen -sivulla olevan tai Museopostissa julkaistun ilmoittautumislinkin kautta. Ilmoittautuminen on sitova. Koulutus toteutuu, mikäli ilmoittautuneita on riittävästi. Ilmoittautumisaika päättyy noin viikkoa ennen koulutustilaisuutta. Ilmoittautuneet saavat sähköpostiinsa vahvistuksen. Vahvistus tulostetaan mukaan koulutukseen, ja se toimii myös pääsylippuna ja nimikorttina.

Osallistumismaksu

Maksut määritellään koulutuskohtaisesti ja ilmoitetaan Julius-uutiskirjeessä ja Museoliiton verkkosivuilla kunkin koulutustilaisuuden kohdalla erikseen. Osallistumismaksuun lisätään alv 24 %. Maksuun sisältyy ohjelman mukainen koulutusmateriaali. Mikäli osallistumismaksuun sisältyy muuta, esimerkiksi kahvit tai lounas, siitä mainitaan koulutustilaisuuden tietojen yhteydessä. Ennakkoilmoittautumisaika on 1/4 koko ilmoittautumisajasta. Vuoden 2020 alusta lähtien koulutusten maksutavat ovat monipuolistuneet ja osallistumismaksun voi maksaa laskulla, luottokortilla tai verkkopankissa.

Peruutusehdot

Ilmoittautumispäivämäärän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan puolet koulutustilaisuuden hinnasta. Koulutustilaisuuden alkamispäivänä tehtävistä peruutuksista veloitetaan koko hinta. Mikäli peruutuksen syynä on sairaus tai muu pätevä este, josta annetaan kirjallinen selvitys, veloitetaan toimistokuluina 60 euroa + alv 24 %. Ilmoittautuneen tilalle voi vaihtaa toisen henkilön samasta museosta kuluitta.

Peruutusehdot maksuttomaan koulutukseen

Ilmoittautuneen tilalle voi vaihtaa toisen henkilön samasta museosta kuluitta. Jos osallistumisen peruutuksesta ei ilmoiteta, veloitetaan toimistokuluina 60 euroa + alv 24 %.  Mikäli peruutuksen syynä on sairaus tai muu pätevä este, josta annetaan kirjallinen selvitys, ei toimistokuluja veloiteta.

Lisätietoja

Koulutus- ja kehittämisjohtaja Pauliina Kinanen puh. 040 354 2205, pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi

Mistä aiheesta toivoisit koulutusta?

Lähetä ehdotuksesi oheisen kommenttipalstan kautta tai sähköpostitse Pauliina Kinaselle pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi