Hae sivustolta
JÄSENILLE

Museokortti-kohteeksi liittyminen

Hienoa, että Museokortti kiinnostaa. Museokorttifaktoja:

• Museokortti otettiin käyttöön 5.5.2015
  • Järjestelmässä 280 kulttuurihistoriallista ja taidemuseota kaikkialla Suomessa
  • 81% kaikista suomalaisista tuntee Museokortin (Lähde: Taloustutkimus 12/2017)
  • Yli 195 000 valmistettua Museokorttia (10/2018)
  • Aktiivisessa käytössä 140 000 Museokorttia (11/2018)
  • Asiakastyytyväisyys 4,9 (asteikko 1-5)
  • Museoiden yhteenlasketut pääsylipputulot 2014-2017  +56% (Lähde: Museoviraston museotilasto)
  • Museoiden yhteenlasketut kävijämäärät 2014-2017  +35% (Lähde: Museoviraston museotilasto)

Katso myös lisätietoja ja faktoja Museokortista.

Mikäli olette kiinnostuneet liittymään Museokortti-kohteiden iloiseen joukkoon, ennen yhteydenottoa on hyvä tutustua Museokortti-järjestelmän yleisiin sopimusehtoihin. Sopimusehdot löytyvät sivun alalaidasta.

Liittymisprosessi vie useita kuukausia. Museokorttiin liittyvällä museolla tulee olla vakaa langaton wifi-verkkoyhteys lipunmyynnissä. Jokaisesta Museokortti-kohteesta tulee voida ostaa Museokortti.

Kun kohde on tutustunut sopimusehtoihin, voi allekirjoitetun hakemuksen ja tietoa museokohteesta voi lähettää alla olevaan museokoordinaattorin osoitteeseen. Hakemus menee Museokortin hallituksen kokoukseen käsiteltäväksi. Museokoordinaattori on yhteydessä hallituksen päätöksestä kaikkiin hakeneisiin museoihin. Hyväksytyt kohteet lisätään Museokortin määrittämän aikataulun mukaan tekniseen järjestelmään. Ennen myynnin aloittamista uuden kohteen tulee osallistua Museokortin koulutukseen, joita järjestetään pääasiassa pääkaupunkiseudulla.

Kortin lukijalaitteet, markkinointimateriaalit ja Museokorttiin liittyvä aloituskoulutus ovat Suomen museoliiton jäsenille maksuttomia. Muille järjestelmän jäsenmaksu on 1.1.2019 lähtien vuosimaksu 250 euroa. Maksu on 31.12.2018 saakka kertakustannuksena 400 euroa + alv.

Lue lisää Suomen museoliiton jäsenyydestä.

Lisätietoja liittymisestä:
Museokoordinaattori