|

Kinanen, Pauliina (toim.): Tarinat peliin – Matkalla museo- ja pelialojen yhteistyöhön. Suomen museoliiton julkaisuja No. 76. Suomen museoliitto 2019.

Tarinat peliin – Matkalla museo- ja pelialojen yhteistyöhön

Tämä verkkojulkaisu kokoaa yhteen hankkeen blogisarjan 10 blogikirjoitusta, jotka on julkaistu Suomen museoliiton P.S. -blogissa. Kirjoitukset käsittelevät pelejä, pelillisyyttä, museoalaa, pelialaa ja yhteistyötä eri näkökulmista. Uutena osuutena julkaisuun on kirjoitettu johdanto, jossa kuvataan hankkeen toimenpiteitä, tuloksia ja tärkeimpiä oppeja. Johdannon sisällöstä vastaa hankkeen projektipäällikkö ja tämän julkaisun toimittaja. Julkaisun liitteenä on sopimusmalli tilanteesta, jossa pelissä on käytetty tekijänoikeuden suoja-ajan piiriin kuuluvaa taideteosta.