2.9.2014

Hae European Museum Academyn museopalkintoja!

European Museum Academyn (EMA) vuoden 2015 Micheletti -palkinto sekä The Children in Museums -palkinto ovat nyt haettavissa. Osallistu rohkeasti eurooppalaiseen museokilpailuun!

Vuoden 2015 Micheletti-palkinnon hakuaika päättyy 15.9.2014. The Luigi Micheletti Award myönnetään modernin ajan historiaa, tekniikkaa, teollisuutta tai sosiaalista kulttuuriperintöä tallentavalle museolle tai tiedekeskukselle. Palkinto on jaettu vuodesta 1996 alkaen.

Voittaja julkistetaan European Museum Academyn vuosikokouksessa toukokuun alussa 2015 Italiassa Bresciassa, joka on myös Micheletti Foundationin kotipaikka. Samalla juhlitaan 20-vuotista palkintoa.

The Children in Museums -palkinnon hakuaika päättyy 1.2.2015. Palkinto jaetaan lokakuussa 2015 Amsterdamissa Hands On! International -järjestön seminaarissa. Palkinto jaetaan museolle, joka on tehnyt parhaan näyttelyn tai projektin, jossa kohderyhmänä ovat lapset ja nuoret.

Museoliitto kannustaa suomalaisia museoita rohkeasti osallistumaan kilpailuun. Lähetättehän täytetty hakulomakkeen myös tiedoksi EMA:n kansalliselle edustajalle sähköpostilla osoitteeseen leena.tokila(a)museoliitto.fi

Lisätietoja palkinnoista, aikasemmat voittajat sekä hakulomakkeet löytyvät EMA:n sivuilta osoitteesta www.europeanmuseumacademy.eu