9.12.2015

Hae Vuoden museoksi! Ilmoita museonne tai yhteistyökumppaninne kanssa tuotettu teos Vuoden museojulkaisuksi!

Haku Vuoden museoksi ja Vuoden museojulkaisuksi on avoinna 31.12.2015 asti.

Vuoden museo 2016 -kilpailuun liittyvät hakemukset ja esitykset sekä ehdotukset Vuoden museojulkaisuksi pyydetään toimittamaan 31.12.2015 mennessä Suomen museoliittoon osoitteeseen Annankatu 16 B 50, 00120 Helsinki tai sähköpostitse osoitteeseen eeva-liisa.taivassalo(a)museoliitto.fi. Julkaisukilpailuun osallistuvat painetut teokset pyydetään toimittamaan Museoliittoon kolmena kappaleena Ovelle-pakettina (perille kuljetettuina).

Viime vuonna Vuoden museo -palkinto myönnettiin Serlachius-museo Göstalle. Vuoden museo -palkinto on kiertopalkinto kuvanveistäjä Pekka Kauhasen Esko-veistos. Muut palkinnot ovat kunniakirjoja. Vuonna 2015 Vuoden museoviestintäteko -palkinnolla palkittiin Oulun museo- ja tiedekeskus Luuppi. Erikoispalkinnon sai Rauman merimuseo.

Tarkemmat hakuohjeet