18.3.2021

Kuntavaalien päivitetyt aikataulut ja ruotsinkielinen esite

Kevään kuntavaalit on siirretty pidettäväksi 13.6.2021. Muutos vaikuttaa myös Museoliiton kuntavaalikampanjan aikatauluihin.

Museoliitto osallistuu KULTA ry:n Kultainen papukaijamerkki -kampanjaan, jossa palkitaan onnistuneita kulttuurikuntia. Kampanja on siiretty huhtikuulta toukokuun loppuun ajalle 24.-28.5.2021. Myös Museoliiton omat kampanjat viiden museoille tärkeän teeman ympärillä ajoittuvat touko-kesäkuun vaihteeseen.

Esite: Vahvistetaan yhdessä museoiden ja kuntien vetovoimaa on saatavilla myös ruotsinkielisenä

Esitteessä kerrotaan museoalan yhteiset viisi kuntavaalitavoitetta sekä kerrotaan museoiden avainlukuja kunta-alan näkökulmasta. Esitettä voi tulostaa itse tai välittää esimerkiksi sähköpostin liitetiedostona. Valmiiksi painetut esitteet on toimitettu museoille tilausten mukaan. Lisäksi Museoliitto lähettää esitteen kaikkiin jäsenorganisaatioihin vuosikokouskutsun yhteydessä. Esite sopii käytettäväksi koko vuoden ajan.

Esitteestä on tehty myös ruotsinkielinen versio, joka on saatavilla muiden graafisten aineistojen lisäksi osoitteessa: https://www.museoliitto.fi/kuntavaalit

Viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori
tuuli.rajavuori@museoliitto.fi