8.12.2015

Lahden ja Mikkelin museot mukaan: Museokortti käy jo reilusti yli 200 museossa

Toukokuussa käyttöön otettuja Museokortteja on myyty jo yli 30 000 kpl.

Kun Lahden taidemuseo ja Lahden historiallinen museo liittyvät Museokortti-järjestelmään tammikuussa 2016, on viimeinen merkittävä aukko valtakunnalliselta Museokortti-kartalta täyttynyt. Syksyllä lahtelaiskohteiden määrä kasvaa, sillä remonttien jälkeen avattavat Radio- ja TV-museo sekä Hiihtomuseo lisätään kohdelistalle.

Joulukuun alussa Museokortti laajeni Mikkeliin. Mukaan liittyivät Mikkelin taidemuseo, Päämajamuseo, Suur-Savon museo, Viestikeskus Lokki ja Jalkaväkimuseo. Uutena kohteena mukaan Museokorttiin on lähtenyt myös turkulainen Ett Hem. Ennen joulua museolista kasvaa vielä Seinäjoen taidehallilla ja Forssan Luonnonhistoriallisella museolla.

Museokortti-kohteita on jo reilusti yli 200. Eteläisin mukana oleva museo on Hangon museo, pohjoisin Saamelaismuseo Siida Inarissa.

Toukokuussa käyttöönotetun Museokortin — museoiden yhteisen vuosilipun — ansiosta museoiden kävijämäärät ovat kasvussa. 54 euroa maksavia kortteja on myyty jo yli 30 000 kpl ja niitä on käytetty ahkerasti. Vuoden vaihteeseen mennessä saavutettaneen 170 000 Museokortilla tehtyä museokäyntiä.

Seppo Honkanen
kehityspäällikkö
etunimi.sukunimi@museoliitto.fi

Museokortin verkkokauppa
Museokortin voi ostaa verkosta joko itselle tai lahjaksi, kokonaan digitaalisena tai lahjakirjekuoressa.

Museokortti-grafiikkaa
Kuvia, logoja ja muita graafisia Museokortti-materiaaleja

Museot.fi: Museokortti
Kaikki Museokortti-tieto löytyy täältä.

Museokortti-museot kartalla
Koko ruudun levyinen kartta, jossa kaikki Suomen Museokortti-museot. Helposti zoomattavan kartan avulla voi esimerkiksi suunnitella laajempaa museokierrosta.