Museoliitto

31.10.2012

LEM – The Learning Museum -verkoston kuulumisia

The Learning Museum verkostotapaaminen järjestettiin 10.-11.10.2012 Ruotsin Östersundissa, Jämtlin museossa.

Euroopanlaajuinen verkosto

LEM – The Learning Museum Network projekti on edennyt kohtaan, jossa projektiaikaa on jäljellä reilu vuosi. Projektin tavoitteena on muodostaa verkosto ja tämä tavoite onkin täyttynyt hyvin: varsinaisten 23 partnerin lisäksi verkostossa on nyt 34 liitännäisjäsentä. Suomesta mukana ovat Tekniikan museo, Sinebrychoffin taidemuseo ja Sagalundin museo. Lisää liitännäisjäseniä hyväksytään mukaan. Katso ohjeet täältä.

Verkosto laajenee myös verkossa

Verkkosivusto www.lemproject.eu täydentyy jatkuvasti ajankohtaisilla tiedoilla seminaareista, tutkimuksista, kirjallisuudesta ja projekteista, jotka liittyvät projektiin laajaan aihealueeseen. Verkkosivujen kautta voi tilata kerran kuukaudessa ilmestyvän uutiskirjeen, jolla tällä hetkellä on yli 2 500 tilaajaa. Verkkosivuilla on noin 10 000 kävijää kuussa. Välitän mielelläni tietoa suomalaisista tapahtumista, projekteista tai muista aihealueeseen liittyvästä LEM-verkkosivulle. Olkaa yhteydessä!

Mahdollisuus opintovierailuihin

Yksi liitännäisjäsenyyden eduista on mahdollisuus tehdä 1-2 viikon mittainen opintovierailu yhteen LEM partneriorganisaatioista. Vierailun kustannuksiin voi hakea Suomen CIMOsta apurahaa. Seuraava deadline liikkuvuushakemuksille on 15.1.2013. Lisää tietoa ja ohjeita löytyy täältä.

Työryhmät tuottavat raportteja ja työkaluja

LEM-verkoston sisällä työskentelee viisi työryhmää erilaisten teemojen parissa. Kukin työryhmistä tuottaa viimeistään ensi vuoden aikana työstään raportin tai muun julkaisun, jota jaetaan mm. verkkosivujen kautta. Luvassa on esimerkiksi suosituksia, analyyseja ja hyviä käytäntöjä. Ensimmäinen raporteista on jo ilmestynyt: The Virtual Museum. Lue lisää LEM-työryhmistä täältä.

LEM-projekti Suomen museoliiton verkkosivuilla

Lisätietoja:

Projektikoordinaattori Pauliina Kinanen
pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi

Voisit olla myös kiinnostunut näistä