29.4.2015

Luova Eurooppa -ohjelman hakutuloksia ja seminaari yleisötyöstä

Luova Eurooppa -ohjelman toisen hakukierroksen tulokset on julkistettu. Suomi menestyi kierroksella: hankerahoitusta tuli Suomeen kuudenneksi eniten koko Euroopassa. Mukana ei kuitenkaan ole yhtään suomalaista museota.

Luova Eurooppa Kulttuurin -alaohjelman huhtikuun uutiskirjeessä tiedotetaan yhteistyöhankkeiden toisen hakukierroksen tuloksista. Positiivista on se, että Suomi menestyi kierroksella kaiken kaikkiaan hyvin: läpimenoprosentti 29% oli Euroopan korkeimpia. Keskimäärin vain 13% hakemuksista valittiin rahoitettaviksi.

Tällä hakukierroksella menestyi kaksi suomalaisvetoista hanketta: Kiinteistö Oy Kaapelitalon vetämä, kulttuurialan uusiin liiketoimintamalleihin keskittyvä Creative Lenses sekä Turun ammattikorkeakoulun tilannesidonnaisen taiteen hanke In Public, In Particular. Lisäksi suomalaisia on mukana seitsemässä muussa rahoitusta saaneessa hankkeessa.
Suomalaiset järjestäjät ja hankkeet CIMOn sivuilla

Museoalan kannalta harmittavaa on se, että yhtään suomalaista museota ei ole mukana rahoitetuissa hankkeissa. Seuraava yhteistyöhankkeita koskeva haku avautuu kesällä ja päättyy 7.10. Vielä on hyvin aikaa solmia kontakteja ja suunnitella hanketta! CIMOssa toimiva yhteyspiste auttaa mielellään eteenpäin.

Yleisötyö Euroopassa -seminaari 27.5. Helsingissä

Luova Eurooppa -yhteyspiste järjestää yleisötyötä käsittelevän seminaarin Helsingissä 27.5. klo 12.30-16.30. Seminaarissa kuullaan Euroopan komission näkemyksiä yleisötyöstä sekä kotimaisia ja ulkomaisia kokemuksia yleisötyöhön liittyvistä hankkeista.
Ohjelma ja ilmoittautuminen

Lisätietoja: