5.1.2016

Messukeskuksen Antiikki-messuille syksyllä 2016

Habitare-messujen yhteydessä järjestettävä Messukeskuksen Antiikki-tapahtuma tarjoaa Museoliiton jäsenmuseoille yhteistyömahdollisuuden.

Antiikki-tapahtuma (7.-11.9.2016) on kuudetta kertaa järjestettävä antiikin, vanhan taiteen ja vintagen tapahtuma, joka tarjoaa yleisölle menneen maailman henkeä elävästi ja kokemuksellisesti. Tapahtumaan kuuluu myös runsas ja laadukkas yleisöohjelma.

Antiikki järjestetään Habitare-kokonaisuuden yhteydessä. Vuosittain Habitare-kokonaisuudessa vierailee noin 45 000 kävijää. Syksyn 2015 kävijöistä 52% (= yli 23 000) ilmoitti tutustuneensa myös Antiikki-tapahtumaan.

Syksyllä 2016 Habitare-kokonaisuuden teemana on Ovet auki, joka nostaa esiin kollektiiviset kodit, kylät, pihapiirit, kylänraitit ja kotikadut.

Oma museoalue

Messukeskus varaa Antiikki-tapahtumasta museoille erillisen museoalueen. Museoalalle tapahtuma tarjoaa mahdollisuuden olla läsnä siellä, missä suuri yleisökin on. Tapahtumassa museot voivat myydä julkaisujaan ja museokauppojen tuotteita sekä toteuttaa yleisöä osallistavaa osasto-ohjelmaa.

Museoalueelle osallistuville museoille varataan kullekin osastopaketin neliömäärätarpeen mukaan.

• Osastopaikka sisältää maton, seinärakenteet, otsalaudan (ilman tekstiä), sähkön, perusvalaistuksen, alkusiivouksen, pystytys- ja purkutyöt
  • Lisäksi museoalueelle voidaan varata tila museoiden yhteiselle museokaupalle, jossa kukin osallistuva museo voi myydä tuotteitaan
  • Messukeskus tiedottaa ja markkinoi vahvasti museoaluetta omissa kanavissaan
  • Alueelle osallistuvat museot saavat mahdollisuuden kutsua omia sidosryhmiään Keräilijöiden iltaan ke 7.9.2016
  • Messut tarjoaa museoille pääsylippuja tai alennuslippuja tapahtumaan, joita museot voivat hyödyntää omassa markkinoinnissaan

Etu museoille

Messukeskus tarjoaa Museoliiton jäsenmuseoille osastopaketista 10% alennuksen. Tällöin osastopaketin hinta 12-22m² kokoisista osastoista on 109,80€ / m² + alv. (normaalisti 122€ / m² + alv.) Osastopaketin hinta 23-36m² kokoisista osastoista on 99,90€ / m² + alv. (normaalisti 111€ / m² + alv.).

Lisäksi osallistuvat museot saavat pöytäpaikan museoiden yhteiseltä museokauppa-alueelta, 100 kpl kutsukortteja Keräilijöiden iltaan sekä 50 kpl pääsylippuja Habitare-kokonaisuuteen.

Myös muunlaisia osastoratkaisuja voidaan suunnitella.

Lisätietoja:
Myyntipäällikkö Tuija Ekegren, puh. 045 6744046, tuija.ekegren(a)messukeskus.com