17.6.2014

Museoiden mediakasvatusta kehitetään syksyn työpajoissa

Linkki – museot mediakasvattajiksi -hanke ja MobiiliMetkaa Museossa – iloa ja oppimista mediavälineiden avulla -hanke yhdistävät voimansa syksyn työpajoissa. Luvassa on kolme kaksipäiväistä kokonaisuutta Helsingissä, Jyväskylässä ja Rovaniemellä.

Syksyn työpajojen ensimmäisenä päivänä on Linkki-hankkeen ideatyöpaja, jossa kartoitetaan mediakasvatuksen jo olemassa olevia työmenetelmiä museoissa ja ideoidaan uusia. Toisena päivänä keskitytään MobiiliMetkaa museossa -hankkeen kehittämään toimintamalliin.

Työpajoihin ovat tervetulleita museotyöntekijät, opettajat ja varhaiskasvattajat, opiskelijat ja mediakasvattajat. Työpajat ovat maksuttomia. Ilmoittautuminen alkaa heinäkuussa. Työpajat korvaavat Museoliiton koulutuskalenterissa aiemmin ilmoitetut Linkkipajat.

Työpajojen ajat ja paikat:

• Tekniikan museo, Helsinki 30.-31.10.2014
  • Jyväskylän taidemuseo, Jyväskylä 6.-7.11.2014
  • Lapin maakuntamuseo ja Arktikum, Rovaniemi 24.-25.11. 2014

Lisätietoja:
Linkki – museot mediakasvattajiksi -hanke

MobiiliMetkaa Museossa -hanke

Projektikoordinaattori, koulutussuunnittelija Pauliina Kinanen, pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi, p. 040 354 2205