19.5.2022

Museoliiton hallitus kaudelle 2022-2023 valittu

Ph.D., EMBA Pekka Sauri on valittu neljännelle kaudelle Suomen museoliiton puheenjohtajaksi liiton 99. vuosikokouksessa 19.5.2022. Kokous järjestettiin Valtakunnallisten museopäivien yhteydessä Maarianhaminassa.

Kokouksessa valittiin kaksi uutta jäsentä kolmevuotiskaudelle Suomen museoliiton hallitukseen. Hallituksessa aloittavat kulttuuri- ja museotoimenjohtaja Ulla Kinnunen Tuusulasta ja toimitusjohtaja Olli-Pekka Leskinen Mikkelistä.

Vanhoina jäseninä Suomen museoliiton hallituksessa jatkavat kokoelmapäällikkö Teemu Ahola, museonjohtaja Kimmo Antila, museonjohtaja Reetta Heiskanen, museotoimenjohtaja Hanna-Kaisa Melaranta,kokoelmahallintajohtaja Riitta Ojanperä, museopalveluiden päällikkö Marjo Poutanen, museonjohtaja Johanna Rassi, museopalvelujohtaja Juhani Ruohonen, museonjohtaja Heidi Rytky ja kehittämiskoordinaattori Iina Wahlström.

Suomen museoliitto on vuonna 1923 perustettu ammatillisesti hoidettujen museoiden keskusjärjestö, joka edustaa yli 400 museokohdetta.

Petra Havu
toimitusjohtaja, Suomen museoliitto