1.11.2016

MuseumPlus RIAn pilotoinnin toinen migraatiotestauskierros on saatu päätökseen

MuseumPlus RIA -järjestelmän pilotoinnissa on saatu valmiiksi toinen migraatiotestauskierros. Neljä viikkoa kestäneen migraatiotestausjakson aikana testattiin samanaikaisesti kaikkien pilottimuseoiden aineistoja. Jakso päättyi 20. lokakuuta.

Migraatiotestauksen aikana Museoliiton kokoelmahallintapalvelut-tiimi ja pilottimuseot testasivat yhdessä, olivatko pilottimuseoiden järjestelmissä olevat tiedot siirtyneet oikein MuseumPlus RIA -kokoelmahallintajärjestelmään. Kokonaisuutena toinen migraatio oli vuoden takaiseen ensimmäiseen testauskierrokseen verrattuna huomattavasti paremmin onnistunut. Suurimmalta osin museoiden tiedot olivat siirtyneet oikeisiin kenttiin.

Testauksessa havaitut virheet on raportoitu zetcomille korjattavaksi, ja zetcomin korjausten jälkeen jokainen raportoitu virhe tullaan vielä testaamaan uudelleen.

Tällä hetkellä tiimi viimeistelee pilottimuseoiden toimittamia kokoelmatietokantoja viimeistä ja lopullista migraatiota varten. Tietokannat tullaan luovuttamaan zetcomille perjantaina 4.11.2016. zetcom toteuttaa tämän jälkeen aineistojen lopullisen migraation marraskuun aikana. Lopullisen migraation tulosta tullaan testaamaan marras- ja joulukuun vaihteessa kaksi viikkoa kestävän testausjakson aikana.

MuseumPlus RIA -kokoelmahallintajärjestelmä otetaan tuotantoon vuodenvaihteessa 2016–2017. Uuden järjestelmän ottavat ensimmäisinä käyttöön pilotointiin osallistuneet museot.

Lisätietoja MuseumPlus RIAn pilotoinnista antavat:

Koulutus- ja kehittämisjohtaja Leena Tokila
leena.tokila(a)museoliitto.fi