6.8.2013

Töitä tarjolla: tiedottajaksi Museo 2015 -hankkeeseen

Suomen museoliitto hakee tiedottajaa Museo 2015 -hankkeeseen. Museo 2015 on Museoviraston yhteistyössä Suomen museoliiton ja Valtion taidemuseon kanssa johtama museoiden yhteishanke, joka toteutetaan 2012 – 2015.

Hankkeen päätavoitteet ovat museoiden kokoelmahallinnan kokonaisarkkitehtuurin kehittäminen ja luettelointiohjeiden laatiminen, yhteisen kokoelmahallintajärjestelmän hankinta ja käyttöönotto, tuki aineistojen viemiseksi Kansallisen digitaalisen kirjaston (KDK) Finna-asiakasliittymään sekä museoiden näkymän kehittäminen Finnaan.

Tiedottajan päätehtävänä on Museo 2015- hankkeen viestintä. Lisäksi tiedottajan tehtäviin kuuluu tilaisuuksien järjestelyyn ja hankehallintoon liittyviä avustavia tehtäviä. Tiedottajan tehtäviin voidaan sisällyttää jatkossa myös muita Museo 2015 -hankkeen tehtäviä.

Tehtävässä edellytetään soveltuvaa korkea- tai ammattikorkeakoulututkintoa (esim. tiedottaja tai tradenomi) ja vähintään vuoden kokemusta vastaavista tehtävistä. Tehtävän menestyksellisen hoidon edellytyksenä on verkkoviestinnän hallinta ja kyky kehittää hankkeen viestintää. Hakijalla tulee olla erinomainen suomen kielen ja sujuva englannin kielen taito sekä vähintään tyydyttävä ruotsin kielen taito. Muita edellytyksiä ovat projektinhallinta- ja vuorovaikutustaidot, palveluhenkisyys, järjestelmällisyys ja valmius sopeutua nopeasti vaihtuviin työtilanteisiin.

Tehtävää täytettäessä luetaan eduiksi verkkojulkaisujen taiton, valokuvauksen ja kuvankäsittelyn sekä videokuvauksen ja editoinnin osaaminen. Myös kokemus hallinnon järjestelmistä (Rondo) ja museoalalta luetaan eduksi.

Tehtävän palkka on 2 600 €. Hakija voi myös esittää oman palkkatoiveensa

Työaika on 36,25 h/vko. Työpaikka sijaitsee Museoviraston toimitiloissa osoitteessa Sturenkatu 2a, Helsinki. Työsuhde alkaa mahdollisimman pian ja päättyy Museo 2015 -hankkeen päättyessä. Työsuhteessa noudatetaan 4 kuukauden koeaikaa.

Lisätietoja www.nba.fi/fi/museo2015 ja projektipäällikkö Satu Savia / Museo 2015, satu.savia@nba.fi.

Tiiviit hakemukset ansioluetteloineen ja suosittelijatietoineen pyydetään toimittamaan viimeistään 21.8.2013. klo 16.00 sähköpostitse Suomen museoliittoon osoitteella Museo2015@museoliitto.fi. Haastattelut järjestetään viikolla 35.